استاندار خوزستان خبر داد:

تامین کامل حق آبه هورالعظیم تا شهریور‌/ کشت شلتوک در مسیر کرخه و کارون ممنوع است

استاندار خوزستان اظهار کرد: بر طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم آبی مقرر شده بود که ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به عنوان حق‌آبه به هورالعظیم برسد که حدود ۵۰ میلیون مترمکعب تا الان رسیده و ۲۰۰ میلیون متر مکعب باقیمانده نیز تا شهریور تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ پس بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و پنج حوضچه‌ این تالاب داشتیم، حوضچه یک و پنج این تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با رهاسازی آب از مسیر کرخه ۵۰ درصد تالاب هورالعظیم آبگیری و حوضچه های دو، سه و چهار این تالاب نیز بالای ۸۰ درصد ابگیری شده است.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم آبی مقرر شده بود ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم برسد ولی تاکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب رسیده و تا شهریور ماه امسال تلاش میکنیم که ۲۰۰ میلیون متر مکعب باقیمانده نیز آبرسانی شود‌.

سلیمانی ضمن اشاره به وجود دو مشکل در رسیدن آب به هورالعظیم گفت: یکی از این مشکلات شلتوک کاری‌های فراوانی است که در مسیر آب به هور العظیم وجود دارد و دیگری کاهش بارندگی‌ها و بحران خشکسالی امسال است.

وی در پایان با ییان اینکه آسیب دیدن محیط زیست باعث تبعات منفی فراوانی بر زندگی مردم خواهد شد اظهار کرد: به نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستانهای مسیر کرخه و کارون دستور دادیم که با نظارت شدید مانع از کشت شلتوک در این مسیر شوند.