۷ شهر خوزستان تعطیل شدند/ بندرماهشهر در جنوبی‌ترین نقطه خوزستان تعطیل نشد/ شهروندان چشم انتظار اعلام فرماندار بندرماهشهر/ فعالیت صنعت مهم‌تر از سلامت مردم؟‌

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:براساس گزارش هواشناسی خوزستان و بررسی مدل‌ها و با توجه به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ادارت هفت شهرستان روز شنبه (۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰)تعطیل اعلام شدند.

شهاب صدیقی با اعلام این خبر گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شوش، کرخه، دشت آزادگان، هویزه و شادگان ۱۲ تیر ماه تعطیل هستند.

این در حالی است که بندرماهشهر در جنوبی ترین نقطه خوزستان قرار گرفته و وجود دریا در این منطقه دمای و پدیده شرجی، احساسی بسیار بالاتر از نشانگر دماسنج ها است.
این نکته نیز قابل توجه است که همسایگان بندرماهشهر یعنی خرمشهر، آبادان و شادگان که از قضا هم‌ مرز و مجاور بندرماهشهر است تعطیل شدند اما گویی بندرماهشهر ور جغرافیایی دیگر قرار دارد.

به نظر میرسد عدم تعطیلی شهرستان بندرماهشهر، وجود شرکتهای صنعتی بزرگ در این منطقه است و مسئولین استان و شهرستان بین صنعت و مردم، صنعت را انتخاب کرده اند.

هفته پیش نیز تعطیلی چند شهر استان اعلام شد که نهایتا بندرماهشهر نیز در آن لیست نبود. شهروندان بندرماهشهر خواستار اقدام مسئولان‌ شهرستان و استان بر اساس قانون در تعطیلی بالای ۵۰ درجه یا پرداخت تعطیل کاری به کارکنان هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *