ظهور بیماری زنگ زرد گندم در مزارع خوزستان

خورنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با هشدار به گندم‌کاران خوزستانی از کشف بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم سویسه، سفحه و ویس استان خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بیماری زنگ زرد گندم با شدت‌های قابل ملاحظه توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات اهواز و بررسی‌های کلینیک گیاه پزشکی شناسایی شد.

وی افزود: این بیماری در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار زود ظهور کرده و مزارع گندم در مرحله ساقه‌دهی و شروع گلدهی را در معرض آلودگی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت مراحل در چرخه تکامل گندم، احتمال خسارت شدید وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نکات یاد شده اقدامات لازم انجام شده و اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان برای آماده‌سازی ناوگان سمپاشی صورت گرفته است.

چنگلوایی ادامه داد: علاوه بر این به تمام مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تاکیدات لازم در این خصوص ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه از کشاورزان می‌خواهیم با مراجعه به کلینیک‌های گیاه ‌پزشکی به منظور دریافت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حفظ نباتات اقدام کنند، گفت: در همین راستا کارشناسان جهاد کشاورزی در روزهای آینده دامنه بررسی‌های میدانی خود را گسترش خواهند داد تا از عدم آلودگی سایر مزارع گندم اطمینان پیدا کنند.