سایه کمرنگ مدیریت بر مدارس آبادان

خورنا: این روزها بسیاری از والدین و مادر و پدرهای فرزندان گلایه‌مندند از وضعیت موجود در تعداد زیادی از مدارس شهرستان آبادان که نمی‌دانیم باید آن را به کمرنگی مدیریت این ارگان تربیتی و آموزشی نسبت داد یا بی‌تدبیری.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، این روزها کمتر مدرسه‌ای را می‌بینیم که روزگار خود را از هدایای گاه و بی‌گاه اجباری دانش‌آموزان نگذراند و با وجود برچسب نام دولتی به اندازه مدارس غیرانتفاعی از دانش‌آموزان مطالبه وجه نقد نکنند.

این روزها بسیاری از دانش‌آموزان پرونده زیر بغل راهی آموزش و پرورش شده و به موضوعات درج شده در نامه اعمالشان رسیدگی می‌شود.

این روزها بسیاری از والدین و مادر و پدرهای فرزندان از وضعیت موجود در تعداد زیادی از مدارس شهرستان آبادان گلایه‌مندند که نمی‌دانیم باید آن را به کمرنگی مدیریت این ارگان تربیتی و آموزشی نسبت داد یا به بی‌تدبیری مدیران.

این روزها…

*دلسردی تحصیلی

یکی از والدینی که فرزندش در مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان آبادان مشغول تحصیل است، گفت: این مدرسه در روزهای واپسین سال تحصیلی، همچنان بدون مدیر به سر می‌برد.

ولی یکی از دانش‌آموزانی که در یکی از مدارس پرادعای غیرانتفاعی آبادان درس می‌خواند نیز می‌گوید: رفتار ناظم‌ها و برخی از معلمان این مدرسه با دانش‌آموزان مناسب نبوده و همین امر دلسردی تحصیلی برای فرزندم را موجب شده است.

وی می‌گوید: از آنجا که این مدرسه وابسته به یکی از سازمان‌های مهم شهر است الفاظ و نحوه رفتار ناعادلانه معاون این مدرسه با برخی دانش‌آموزانی انسان را به شدت به فکر و تاثر وامی‌دارد که چطور کسانی که بایستی نقش پدرانه داشته باشند با علم به اشتباه احتمالی دانش‌آموز خود نیز با رفتار و ادبیات کوچه بازاری باعث تحریک و انحراف دانش‌آموزان می‌شوند.

*چندین مدرسه بدون مدیر به سر می‌برند

جالب است که در حال حاضر علاوه بر اینکه برخی پست‌ها حتی در حد معاونت آموزش و پرورش آبادان فاقد نیرو است چندین مدرسه این شهرستان از نبود مدیر رنج برده و در مضیقه است، در این بین تنها دانش‌آموزان هستند که با سردرگمی ناظمان مدرسه مواجه شده و تنها قربانیان این قضیه هستند.

و البته شنیده‌ها حاکی از آن است که دست‌ها و پشت پرده‌ای همچنان در جابه‌جا کردن و گماردن مدیران مدارس آبادان در تلاطم بوده و از دخالت در امور فرهنگی هم دست برنداشته‌اند.

بسیاری از منصب‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان جای خالی‌شان احساس می‌شود و اما صندلی‌های رنگ و لعاب‌دار در انتظار تصمیمات ضد و نقیض رازهایی‌ است که هرازگاهی و به دور از چشم ما و شما آشکار می‌شوند.

*دست‌های پنهان، آشکار است

با وجود همه کمبود و کاستی‌هایی که در این شهر مشاهده می‌شود کاش می‌شد دل دانش‌آموزان را از دوران کودکی به کلاس‌های درسی که از روزگاران گذشته با نیمکت‌های چهار نفره و تخته‌های سبز گچی شکل می‌گرفت و امروز با شکلی مدرن‌تر به استقبال آنها می‌رود، خوش کرد.

کاش می‌شد تنها دلخوشی این کودکان را از آنها نگرفت و از زیباترین و سرنوشت‌سازترین لحظاتی که برای آنها حکم رقم خوردن آینده‌شان را دارد، محرومشان نکرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *