بخش مرکزی آبادان فاقد کتابخانه عمومی است

خورنا: بخشدار مرکزی آبادان گفت: بخش مرکزی این شهرستان فاقد کتابخانه عمومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدصادق جویجری پیش‌ازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آبادان که با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از مباحث عمده‌ای که در این جلسه مطرح شده است در زمینه افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌ها و کتب است.

وی افزود: این در حالی است که متاسفانه در بخش مرکزی آبادان کتابخانه‌ عمومی وجود ندارد.

بخشدار مرکزی آبادان ادامه داد: قرار بود که یک کتابخانه عمومی در شهر چوئبده ایجاد شود که محل مورد نظر آن نیز تعیین شده است.

جویجری تصریح کرد: با این وجود متاسفانه هنوز اقدام درخور و مناسبی در زمینه احداث این کتابخانه انجام نشده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از روستاهای بخش مرکزی آبادان نیز در زمینه احداث کتابخانه اعلام آمادگی کرده و حاضر شدند تا زمین مورد نیاز را نیز تامین کنند.

بخشدار مرکزی آبادان خاطرنشان‌ کرد: همچنین در برخی روستاها مردم خواستار دایر کردن کتابخانه در حسینیه‌ها و مساجد خود هستند.

جویجری افزود: روستاهای سید حسن، طره بخاخ، سادات و چند روستای دیگر در بخش مرکزی این آمادگی را دارند تا کتابخانه‌ در آنها احداث شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب سیار تصریح کرد: نمایشگاه کتاب سیار از جمله طرح‌های مناسب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بود که در بخش مرکزی انجام شد.

بخشدار مرکزی آبادان ادامه داد: با توجه به اینکه احداث کتابخانه نیازمند صرف زمان و هزینه است می‌توان در زمینه فرهنگ‌سازی کتاب از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: اتوبوس‌های خط واحد و تاکسی‌ها یکی از این ظرفیت‌هاست که می‌توان با صرف هزینه‌هایی کم در زمینه ترویج فرهنگ کتاب از آنها بهره برد.