خطیب جمعه آبادان: ایران اسلامی در سایه شهدا به اوج رسیده است

خورنا: آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در مراسم یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که در محل سینما نفت این شهر برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانگداز رئیس مذهب فقه جعفری به شیفتگان و رهروان اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: اسکندر از شاگردان ارسطو بوده است و در یکی از محافل از استاد خود پرسید؛ آرامش و ثبات بهتر است یا جنبش و تحرک؟

به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: ارسطو در پاسخ گفت؛ آرامش و ثبات و استواری خوب است اما برای روح، جنبش و تحرک نیز برای جسم و بعد عنصری انسان شایسته است.
خطیب جمعه آبادان با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی کسی که پدر ندارد از او با عنوان “یتیم” و کسی که از دو نعمت پدر و مادر محروم است “لتیم” نام نهاده می‌شود تصریح کرد: در فرهنگ دینی اسلام همه مردان و زنان “یتیم” هستند.
وی اضافه کرد: بدین معنا که تا زمانی که در جهالت و ذلالت به سر برده و به آستانه توحید و هدایت راه نیافته‌اند “یتیم” نامیده می‌شوند.
محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: فرد مسلمان باید به حوزه معرفتی، توحیدی، هدایت الهی، آموزش اهل بیت عصمت و طهارت آگاهی پیدا کند تا از “یتیمی” خارج شود.
وی با اشاره به اینکه بیان این جایگاه شخیص هم نشان‌دهنده آموزش است و هم امامت و ولایت گفت: زمانی که فردی در بین راه مکه و مدینه از امام صادق(ع) پرسید؛ مقام والای امامت را در این دشت برایم توصیف کن امام در پاسخ به کوه امر حرکت داد و کوه از جای خود فاصله گرفت.
خطیب جمعه آبادان افزود: این تصرف امامت در بطن طبیعت است.
وی عنوان کرد: امروز باید با نگاه دقیق‌تر به آینده، نیروهای مورد نیاز یک یا دو دهه در پیش‌رو را تربیت کنیم.
محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه جایگاه رفیع شما فرهنگیان بسیار شامخ و استوار است، خاطرنشان کرد: با آموزه‌های بلند و فرگیر کادر آموزشی و متعلمان است که نسل جوان از “یتیمی” خارج شده و با فرامین و رهنمون‌های اهل بیت آشنا می‌شوند.
وی با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند لسان و آموزش متعلمان بزرگ، اندیشمندان اثرگذار و مربیان راه حق است گفت: امروز جامعه ایران و جهان به دنبال تغییر بوده و این تغییرات سرمنشأ برآورده کردن نیازهای انسان‌هاست.
امام جمعه آبادان ادامه داد: به تناسب نیاز مردم فردا، امروز باید آموزه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی، پرورشی و دیگر رشته‌های متفاوت را به فرزندان‌مان انتقال دهیم.
وی یادآور شد: جامعه امروز ما در سایه خون شهیدان فرهنگی و غیرفرهنگی به این نقطه از اوج و پرواز رسیده است.
محمدی اصفهانی به بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید در راستای تحولات بیشتر داخلی و خارجی، حرکت‌های تعلیم و تربیت را استقرار بخشیم.
وی تصریح کرد: بدین معنا که با بهره‌گیری از فرامین و دستورات الهی و آسمانی، معنویت و اخلاق و آموزه‌های دینی را برای ادامه راه تربیت و آموزشی‌مان بیش از پیش بیابیم.
امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه یادواره شهدای آموزش پرورش آبادان ارج و تکریمی بر یاد و خاطره شهدای فرهنگی این شهر آسمانی است افزود: خون شهیدان تداوم‌بخش و نشان‌دهنده مسیر ولایی به نسل‌های دیگر است.
وی در پایان گفت: امیدواریم جامعه اسلامی در سایه همت بالا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه جوامع و کشورهایی که در آنها جنبش‌های بیداری در حال شکل‌گیری است الگو باشد.