بارش خفیف باران در سراسر خوزستان

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از بارش خفیف باران در سراسر خوزستان خبر داد و گفت: رعد و برق و وزش باد سراسر استان دور از انتظار نیست.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: زبانه کم‌فشار به شکل تقویت شده بر روی استان مستقر شده و با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری نیز بر روی آن مستقر خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط جوی خوزستان از نظر سامانه‌های بارشی خاطرنشان کرد: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار در حال عبور از منطقه‌ است.

*پیش‌بینی وضع هوا در سراسر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه‌شمالی، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده، احتمال رعد و برق و وزش باد قابل‌ ملاحظه، مناطق مرکزی و غربی، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده، احتمال رعد و برق و وزش باد قابل‌ ملاحظه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق ارتفاعات نیمه‌شرقی و جنوب‌شرقی، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده، احتمال رعد و برق بعضاً وزش باد قابل‌ ملاحظه و مناطق ساحلی و جنوبی، قسمتی تا نیمه ابری گاهی ابری با احتمال رگبار پراکنده گاهی وزش باد قابل‌ ملاحظه همراه است.

*وزش باد با سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری به تدریج ابری همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب‌شرقی به تدریج شمال‌غربی سرعت باد، ۱۵تا ۲۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۲۷.۳ و ایذه و دهدز با ۹.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۰.۱ و حداقل به ۱۰.۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.