فتح قله دماوند توسط کوهنوردان هندیجانی + تصاویر

۲ کوهنورد هندیجانی موفق به فتح قله ۵۶۷۱ متری دماوند شدند

به گزارش خبرگزاری خورنا” رضا شعبانی مسول تیم کوهنوردی گفت: ۲ تن از کوهنوردان شهرستان هندیجان (رضا شعبانی و شهرام جوکار ) توانستند ظرف ۴۸ ساعت قله ۵۶۷۱ متری دماوند را فتح کنند.

شعبانی با بیان اینکه صعود به قله دماوند از  مسیر جنوبی صورت گرفته است اظهار داشت : کوهنوردان هندیجانی صعود به قله دماوند (بام ایران ) را از روستای پلور واقع در دامنه جنوبی دماوند آغاز کرده و پس از ۴۸ ساعت کوهپیمایی به قله رسیدند.

وی ضمن اشاره به توانایی بالای کوهنوردان شهرستان گفت: در نتیجه توانایی بالا و برنامه های منظم آماده سازی هر دو کوهنورد اعزامی موفق به صعود شدند و در سلامت کامل به شهرستان بازگشتند.

گفتنی است کوه دماوند در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان استان مازندران قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می سازد از نزدیکی آن عبور می کند .

قله دماوند به ارتفاع ۵۶۷۱ متر، بام ایران لقب گرفته و با شهرتی جهانی یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود.

این قله در رده دوازدهم بلندترین قله های دنیا قرار دارد و  بعنوان بلندترین قله مخروطی جهان، کم‌گذرترین قله های مخروطی توسط کوهنوردان خارجی به‌شمار می‌رود در حالیکه از قله فوجی یاما در ژاپن با ۳۷۷۶ متر ارتفاع، سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی بازدید میکنند.