سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر: با هرگونه استخدام نیروی غیربومی شرکت تهران‌جنوب مقابله می‌کنیم

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: بازرسان اداره کار بندر ماهشهر موظفند به صورت روزانه از شرکت تهران‌جنوب بازدید و استخدام نفرات غیربومی فاقد تخصص را بررسی کرده و به فرمانداری گزارش دهند و بنده به عنوان فرماندار و نماینده بندر ماهشهر درمجلس با هرگونه استخدام غیربومی در این شرکت مقابله می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خورنا، فریدون بندری روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون کارگری شهرستان بیان داشت: از آذرماه ۹۹ تا کنون، متاسفانه تعداد کمی از مصوبات کمیسیون کارگری توسط شرکت تهران‌جنوب اجرایی شده است که تجمعات چند روز گذشته، حاصل اجرا نشدن این مصوبات بوده است.

وی ادامه داد: تمامی مصوباتی در شرکت تهران‌جنوب اجرا نشده تا ۱۰ تیرماه باید اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خوب منطقه و وجود نیروی کارآزموده بومی، لیستی از استخدام‌های غیربومی از سوی شرکت تهران‌جنوب را در اختیار داریم که این نفرات باید پس از بررسی توسط اداره کار تا ۱۰تیرماه تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: با وجود مصوبه کمیسیون مبنی بر تعیین نماینده کارگران شرکت‌ تهران‌جنوب، این اتفاق تا به امروز رخ نداده و نماینده رسمی کارگران به فرمانداری معرفی نشده است که این یک خلابزرگ است.

بندری افزود: عملکرد شرکت تهران‌جنوب که بخشی از آن در بندر ماهشهر در حال فعالیت است، با سیستم حاکمیتی شهرستان تعارض دارد که یکی از این تعارض‌ها، استخدام نیروهای غیر بومی است که بنده به عنوان فرماندار و نماینده مجلس این استخدام‌ها را به طور جدی پیگیری کرده و با هرگونه استخدام غیربومی مقابله می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با اشاره به بی‌اعتمادی مردم منطقه نسبت به استخدام نفرات غیربومی در پتروشیمی‌ها گفت: بازرسان اداره کار بندر ماهشهر موظفند به صورت روزانه از شرکت تهران‌جنوب بازدید و استخدام نفرات غیربومی فاقد تخصص را بررسی کرده و به فرمانداری گزارش دهند.

بندری تاکید کرد: مدیرعامل شرکت تهران‌جنوب باید تا پایان انتخابات در منطقه حضور داشته باشد و عدم حضور وی در منطقه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه استخدام جدید باید مطابق با قوانین اداره کار انجام شود و مسوولان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس باید با این اداره به صورت هماهنگ عمل کنند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در پایان گفت: شرکت مزبور فعلا هیچ گونه برنامه‌ای جهت تعدیل نیرو نداشته و مطابق مصوبه صریح کمیسیون کارگری، در صورت اتمام کار، شرکت مراتب را به اداره کار اعلام کرده و پس از بررسی، باید طی فرآیند مشخص شده اقدام کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *