گفتگو با پروانه صالحی کاندیدای ششمین دوره از شورای شهر مسجدسلیمان :

راه برون رفت مسجدسلیمان از اوضاع موجود، ایجادثبات مدیریتی، شایسته سالاری در بدنه شهرداری، استفاده از افراد متخصص در جایگاه مربوطه می باشد

پروانه صالحی در گفتگو با خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان // برای برون رفت مسجدسلیمان از اوضاع موجود، ایجادثبات مدیریتی و شایسته سالاری در بدنه شهرداری، استفاده از افراد متخصص در جایگاه مدیریتی دانست.

گفتگو با کاندیدای ششمین دوره از شورای شهر مسجدسلیمان :

پروانه صالحی

– عضو علی البدل شورای پنجم
– دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم تربیتی با رتبه ممتاز، – لیسانس زبان انگلیسی
– کارشناس امور مالی و حسابداری
-دارای ۲۰ سال سابقه فعالیت آموزشی
– ۶سال سابقه مدیریت و آموزگار نمونه در سال ۹۸

پروانه صالحی در گفتگو با خبرگزاری خورنا گفت: تمام سرمایه و دارایی خود را درقالب مدارس رسالت از ابتدایی تا پیش دانشگاهی و تاسیس مجتمع تفریحی- رفاهی تالار و رستوران شب رویایی و بکارگیری بیش از ۱۵۰ نفر در این مجموعه ها در مسجدسلیمان هزینه نموده و منشأ خدمت رسانی و ایجاد اشتغال برای شهروندان عزیزم بوده ام.
از آنجایی که  محل زندگی اینجانب در نزدیکی دره روباز مالجونکی و چاه F3است، بوی نفت و گاز و فاضلاب را حس کرده‌ام، تمام مشکلات و معضلات شهر را لمس نموده ام و هم اکنون برای رفع این مشکلات در حد توان و با حمایت بسیاری از عزیزان پا به عرصه ی انتخابات شورای اسلامی نهاده‌ام و با پشتوانه رای ۴۵۰۰ نفری دوره قبل وارد کارزار انتخابات برای احیای جایگاه از دست رفته بانوان، در مدیریت شهری شده‌ ام.

ایشان منابع مالی  شهرداری را،  پرداخت عوارض، ارزش افزوده ، عوارض آلایندگی، پروانه های ساخت  و جریمه های ماده صد و منابع دیگر دانست و گفت: راهکار عملی من در این رابطه استفاده از اپلیکیشن شهر من می باشد که اهداف مهمی همچون درآمد پایدار، افزایش مشارکت اجتماعی و ارتقاء فرهنگ شهروندی را دنبال می کند راه اندازی اپلیکیشن شهر من با هدف مدیریت یکپارچه شهری می باشد موارد دیگر استفاده از این اپلیکیشن جهت درآمد پایدار از طریق سامانه شهر من این است که شهروندان می توانند با ثبت موقعیت مکانی پروژه های ساختمانی خود اقدام به درخواست کار برای کارگران ساختمانی کنند و با این کار باعث سازماندهی کارگران ساختمانی که مدت زمان زیادی را در میدان نمره یک برای گرفتن کار تلف می کنند را داشته باشیم استفاده دیگر از این اپلیکیشن، سرویس خود اظهاری پارک حاشیه است که کاربر می تواند پلاک خودروی خود را ثبت کرده و در صورت خود اظهاری ۳۰ درصد تخفیف بابت پارک حاشیه ای دریافت کند. خدمت دیگر از اپلیکیشن شهر من چشم شهر می باشد که پل ارتباطی مردم با سامانه ۱۳۷ میباشد شهروندان از طریق این سرویس می توانند مشکلات مربوط به شهر را از طریق تصویر صوت و یا متن ارسال نمایند تمامی درخواست های ارسالی از طریق سامانه بررسی خواهد شد.

پروانه صالحی افزود: یکی دیگر از راه های ایجاد درآمد پایدار جمع آوری پسماند خشک با استفاده از این اپلیکیشن می باشد با استفاده از این سامانه می توان پسماند خشک را با کتاب تعویض کرد و یا کتابهای دست دوم را به مراکز تحویل پسماند خشک تحویل داد که این راه ها هم درآمد زایی برای شهروندان و هم برای شهرداری و هم کمک به بهبودی محیط زیست خواهد داشت و با این کار زباله گردها هم ساماندهی خواهند شد.

ایشان از دیگر برنامه های خود به موارد زیر اشاره نمود:

– طرح ایجاد کارخانه کمپوست از زباله ها به عنوان طلای کثیف که با این کار دست مافیای زباله را نیز کوتاه خواهیم کرد.
– طرح ایجاد پارکینگ
_ بالا بردن سطح جاذبه ها ی شهر
– شناسایی سرمایه ها و دارایی های نقدی و غیر نقدی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری جهت اجاره
– ایجاد نهالستان و گلخانه های فصلی
– ایجاد شهرک های خاص برای مشاغل مزاحم در نقاط مشخص
– ایجاد و راه اندازی ترمینال و میادین میوه و تره بار در مناطق بی بیان و شیخ مندنی و مراد اباد

– ایجاد مراکز تولیدی و توزیعی و فصلی برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانواده و حمایت جدی از مشاغل خانگی با همکاری و همراهی سایر ادارات

– در آمد حاصل از اجاره ی املاک مازاد شهرداری
– ناوگان حمل و نقل عمومی
– ورودی پارک شهر بازی
_محلی امن برای ورزش بانوان عزیز
– ایجاد باغ وحش
-املاک ممیزی که یکی دیگر از مناسب ترین راههای دستیابی به درآمدهای پایدار شهری می باشد که هر پنج سال یکبار انجام می شود.

وی در خصوص جلوگیری از ایجاد فساد و رانت در شهرداری نیز برنامه های دارند که عبارتند از:
۱- ملاک کار قانون میباشد و در چارچوب قانون و مقررات باید رفتار شود
۲-اعضای شورای شهر باید خود رعایت کننده این مورد باشند ۳- تنظیم دستورالعمل ها و وظایف بخش های مختلف و نظارت دقیق بر اجرای آن ها
۴ -استفاده از نرم افزار جامع شهرسازی
۵- راه اندازی اپلیکیشن پیامکی برای گزارش تخلفات
۶ -افزایش ابعاد نظارتی توسط مراجع مختلف
۷- استفاده از افراد متخصص ، متعهد و قانونمند در پست های حساس
۸- برخورد جدی با متخلفین

پروانه صالحی در این گفتگو از راهکار های عملی جهت متقاعد کردن شهروندان به پرداخت عوارض نیز گفت:
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و تخفیف برای پرداخت عوارض و اهدای جوایز مانند وسایل خانگی و …دادن خدمات به مردم مانند جاده خوب، محله خوب، بهداشت خوب باعث ایجاد انگیزه در مردم می شود و این باعث می شود که مردم با میل و رغبت در مقابل خدماتی که دریافت می کنند با پرداخت به موقع عوارض خود را در اداره شهر سهیم بدانند.

از دیگر برنامه های پروانه صالحی در صورت پیروزی در کارزار انتخابات شورای شهر مسجدسلیمان”

– راهکار عملی جهت ایجادثبات مدیریتی و شایسته سالاری در بدنه شهرداری، استفاده از افراد متخصص در جایگاه مدیریتی مربوط به خود با توجه به تعهدشان برای مثال لیسانس حسابداری باید در امور مالی باشد با اولویت پاکدستی و مومن بودن. با توجه به اینکه رو راست بودن با مردم باعث ایجاد اعتماد و اطمینان و جلب رضایت همشهریان می‌شود اینجانبه با راه اندازی سامانه ی پیامکی و تشکیل جلسات محله ای و ارائه گزارش به مردم جهت شفاف سازی،استفاده از ظرفیت خبرنگاران و پذیرش ارباب رجوع در ساختمان شورا و ارائه میز خدمت و استفاده از بروشورهای گزارشی ۶ ماهه هزینه ها و عملکردها به مردم عزیز شهرم قول اخلاقی خواهم داد.

– راهکار عملی جهت استفاده ی حداکثری از قوانین مربوطه و جلوگیری از نادیده گرفتن آن ها
-تبعیت اعضای شورای شهراز قانون و عمل به آن.مصداق مردم را با عمل خود به قانون و اخلاق و رفتار خوب رهنمود کنید ن با زبان خود،یعنی اگر من عضو شورا یک ماشین با راننده همیشه در اختیارم باشد نباید از کارمندان دیگر انتظار داشت که از ماشین های شهرداری استفاده شخصی نکنند.

-راهکارمناسب جهت ترغیب شهروندان به ماندن در شهر و جلوگیری از کاهش جمعیت شهر:
یکی از  دلایل مهاجرت شهروندان به شهرهای دیگر نبود شاخص های رفاه شهری مانند امکانات رفاهی ،پزشکی،تفریحی و مراکز خدماتی مناسب می باشدکه اگر این امکانات با کمک و یاری مسئولین و نماینده ی محترم شهر و مشارکت مردم جهت ارتقای بهداشت،جاذبه های گردشگری،اماکن تفریحی، ایجاد فضاهای ورزشی،ایجاد فضاهای سبزوزیباسازی شهرفراهم گردد دلیلی برای مهاجرت شهروندان عزیزم نخواهد بود.و مورد دیگر نیز توجه  عادلانه به تمامی محلات برای توزیع متساوی امکانات و بودجه که دراین مورد باید به شاخص های که شامل شاخص های اجتماعی و شاخص های خدمات شهری و شاخص های کالبدی میباشد توجه ویژه خواهم داشت که هر کدام از این شاخص ها خود دارای شاخص های فرعی دیگری نیز می‌باشند به عنوان مثال تعداد بیسوادان و باسوادان ،تعداد شاغلین و تعداد بیکاران،تعدادکتابخانه ها و سالن های مطالعه ،تعداد مراکز ورزشی ،تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده برای کاربری ها ،درصد مساحت پروانه ساختمانی پس با توجه به این شاخص ها توسعه پایدار را در شهر خواهیم داشت و محلات را با توجه به شاخص ها به محلات برخوردار و نیمه برخوردار و کم برخودار تقسیم بندی کرده و بودجه را به طور مساوی و عادلانه تقسیم خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سام نظرپور قندعلی سلام من موندم چرا درشهرما زنان به زنان رای نمیدن مردان به زنان رای نمیدن چرا... شورا شهر حداقل بایستی ۳ تاش زن بود.. متأسفانه زنان در شهرما جایگاه کمتری دارن ..........
  • سیدمحمدعلی سلام سرکارخانم شیرزن خداقوت