حبیب آقاجری: شرکت تهران‌جنوب حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت تهران‌جنوب که پیمانکار پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس است، حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون کارگری بندر ماهشهر که به منظور بررسی مشکلات کارگران شرکت تهران‌جنوب برگزار شد، بیان داشت: با توجه به وجود نیروی کار تحصیل کرده و ماهر در شهرستان، شرکت تهران‌جنوب که پیمانکار پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس است، حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که شرکت تهران‌جنوب پیمانکاری آن را بر عهده دارد، رو به پایان است که به مدیران شرکت تهران‌جنوب ابلاغ کردیم اگر تعدیل نیرویی قرار است اتفاق بیافتد، ابتدا باید نیروهای غیربومی تعدیل شوند و نیروهای بومی تا لحظه‌ی آخر به کار خود ادامه دهند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی افزود: در بندر ماهشهر نیروی متخصص به اندازه‌ای وجود دارد که می‌توان در شهرهای دیگر از دانش آن‌ها استفاده کرد؛ لذا تاکید ما بر این است که در مرحله بهره‌برداری و راه‌اندازی پالایشگاه، نیروهای بومی و باسابقه که در مرحله احداث مشغول به کار بودند، در اولویت استخدام شرکت بیدبلند باشند و این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

آقاجری در پایان تاکید کرد: همچنین بازرسان اداره کار باید موضوع استخدام نفرات غیربومی در این شرکت که اخیرا اتفاق افتاده را بررسی کرده و به فرمانداری گزارش دهد و شرکت نیز باید نفرات بومی را جایگزین این نفرات کند.