استاندار خوزستان خبر داد:

کاهش میزان حریق در عرصه‌های طبیعی خوزستان/ خطر حمله ملخ‌ها رفع شد

استاندار خوزستان خبر داد: امسال میزان آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده که مهمترین دلیل آن کاهش پوشش مراتع به دلیل بارندگی‌های کم است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه در مورد حریق مراتع، جنگلها و عرصه‌های طبیعی استان و نیز تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری از آن بحث‌های مفصلی مطرح و قرار شد با تقسیم کاری که صورت می‌گیرد فرمانداران شهرستانهای مربوطه ضمن تشکیل ستاد بحران در راستای جلوگیری از این آتش‌ سوزی‌ها اقدام بکنند.

وی عنوان کرد: امسال میزان آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده است که مهمترین دلیل آن کاهش پوشش مراتع در اثر بارندگی‌های کم است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این جلسه قرار شد افرادی که به عمد عرصه‌های محیط زیستی را آتش می‌زنند به دستگاههای قضایی معرفی شوند که براین اساس تاکنون ۴۰ تا ۵۰ نفر به دادگاه معرفی شده است.

سلیمانی بیان کرد: در مورد احتمال ورود ملخها از کشورهای عربی نیز در این جلسه گزارشی از سوی جهاد کشاورزی ارائه گردید که برطبق آن با اقدامات صورت گرفته، خطر این مسئله رفع شده است.

وی در پایان گفت: چگونگی تامین آب دام‌های سبک و سنگین استان نیز از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و قرار گردید به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی گرفته شود.