عصر روشنگری۳

خورنا – فرزاد شعبانی

نوشتاری به قلم میرحسین راشدی (فرهنگی و کارشناس حقوقی)

*((انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ))*

* خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!*

حال که این نوشتار به بخش پایانی خود رسیده است بر خود لازم می‌دانم نکاتی را به صورت خلاصه و جمع بندی شده برای بهبود شرایط فعلی شهر بیان نمایم؛

۱. آگاهی بخشی به مردم و کارکنان تمامی ادارات شهر نسبت به چگونگی انجام کار هایی که بر عهده‌ی آن هاست.هر کدام از شهروندان به وظایف شهروندی و هرکدام از کارکنان و مسئولان بر حیطه‌ی اختیارات و وظایف خود اشراف داشته باشند.
۲. طلب حق (مطالبه گری) در چارچوب قوانین باشد و مسئولین در تمام رده های شغلی به صورت شفاف پاسخگو باشند که خدای نکرده ابهامی در میان نباشد.
۳. مسئولین بدانند که با افراد شهر چگونه برخورد کنند و نگاه بالا به پایین نداشته باشند و همواره خود را خادم شهروندان بدانند و با خوشرویی با آنان برخورد کنند.
۴. منابع مالی شهر در راستای شفافیت سازی به عموم مردم اعلام شود.
۵. اقدامات اجرایی صرفا با نیت تبلیغ انجام نگردد و در انجام آن ها تخصص و تعهد وجود داشته باشد.

حلقه‌ی مفقوده‌ در حل تمامی مشکلات موجود صداقت است. صداقت با خود و دیگران راه حل برطرف کردن تمامی مشکلات است. اگر فردی فقط یک اصل و آن هم اصل راستگویی را درپیش گیرد، بی شک جامعه از شکل کنونی خارج و به سوی اخلاق مداری و آبادانی پیش خواهد رفت.
جامعه‌ی امروز ما تشنه‌ی راستی و صداقت است.
اگر تمامی افراد جامعه این مهم را سرلوحه‌ی اعمال خود قرار دهند، اعتماد های از دست رفته احیا خواهد شد و اتحاد و حس مسئولیت پذیری به وجود خواهد آمد.
مردم از شعار های رنگارنگ و دهان پر کن خسته شده اند.

امید است که مسئولین محترم در هر جایگاهی، با نگاهی متفاوت، عملگرایی خردمندانه و صداقت را پیش گیرند که انشالله به فضل خداوند شاهد شهری آباد و زیبا باشیم.

ما درس صداقت و صفا می‌خوانیم

آیین محبت و وفا می‌دانیم

زین بی‌هنران سفله ای دل! مخروش

کآنها همه می‌روند و ما می‌مانیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حیدری .مرغدار باسلام خدمت همه اهالی عزیز شهرستان رامشیر..شهرداروشوراعملکردی ناخوشی داشته..اماجبهه گیری خبرگزاری خورنای رامشیر علیه شوراهم فکرنکنیدرسالت دفاع ازحق شهروندی ولله است...تسویه حساب شخصی است ولاغیر