اعضای مجمع نمایندگان خوزستان در نشست خبری چه گفتند؟

نشست خبری اعضای مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در ابتدای این مراسم ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺁﻭﺍﯾﯽ نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: من به عنوان عضو کمیسیون امینت ملی مجلس سعی کردم در شروع به خدمت، کار را از مقوله امنیت شروع کنم و لذا در این کمیسیون از اعضاء خواستم که برای افزایش امنیت در کشور و خوزستان ابتدا باید مجازات مالخرها تشدید و اشرار خلع سلاح شوند.

وی تصریح کرد: بالا بردن رتبه نیروی انتظامی دزفول از ۱۷ به ۱۸، پیگیری برای ارتقای بهداشت و درمان شهرستان و نیز راه‌اندازی یک مرکز تخصصی زنان و زایمان از طریق کمک خیرین و ارگان‌های ذی ربط از دیگر اقداماتی انجام شده طی یک سال اخیر است.

جداسازی بندر ماهشهر و بندر امام با رعایت کامل حق و حقوق دو شهرستان انجام می‌شود

در ادامه این نشست نیز ﺣﺒﯿﺐ ﺁﻗﺎﺟﺮﯼ نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان بیان کرد: بیمارستان جایگزین ماهشهر علیرغم اینکه طی پنج سال گذشته هیچ بودجه‌ای به آن تخصیص نیافته بود ولی ما در یکسال اخیر توانستیم از بودجه ملی ۴۵ میلیارد تومان و از بودجه استانی نیز ۲۰ میلیارد تومان به آن اختصاص دهیم.

وی یادآوری کرد: در بحث جداسازی بندر ماهشهر و بندر امام نیز به طور مسلم براساس معیارها و شاخص‌ها طوری عمل خواهیم کرد که حق و حقوق این دو شهرستان به طور کاملا رعایت شود.

ﻣﺤﻤﺪ ﻃﻼ ﻣﻈﻠﻮﻣﯽ نماینده بهبهان و آغاجاری نیز در این نشست خبری گفت: بحث استقلال در حوزه بهداشت و درمان آغاجاری از بهبهان از جمله مواردی بود که در بدو شروع به خدمت در دستورکار خود قرار دادم و لذا برای نیل به این هدف بخش سی‌سی‌یو، سیستم تصفیه فاضلاب و بافت قدیم بیمارستان آغاجاری را ساماندهی و تجهیز کردیم.

وی اظهار کرد: در مورد راه‌اندازی، مرمت و بازسازی فرودگاه بهبهان نیز قرارداد اولیه با پیمانکار به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بسته شده است و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز ۴۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است کما اینکه شرکتهای بیدبلند خلیج‌فارس و شرکت ملی نفت نیز در این مسئله قول همکاری در بخش مسئولیت‌های اجتماعی داده‌اند.

۱۱۴ روستای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل دارای تنش آبی هستند

در ادامه علیرضا ورناصری ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩٔ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﻻﻟﯽ، اﻧﺪﯾﮑﺎ ﻭ ﻫﻔﺘﮑﻞ نیز عنوان کرد: کارهای بسیاری طی یکسال گذشته در مسجدسلیمان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به بحث ساماندهی فاضلاب این شهرستان اشاره کرد که با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی از قرار گرفتن ۳۶۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه خود در برنامه آسفالت خبر داد و گفت: از ۷۰۲ روستای خوزستان که دچار تنش آبی هستند در حدود ۱۱۴ روستا متعلق به حوزه انتخابیه اینجانب است که خوشبختانه امسال بخش اعظم آنها با تامین اعتباری که شده است ساماندهی می‌شوند.

ﺟﻠﯿﻞ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ، ﭼﻮﺋﺒﺪﻩ ﻭ ﺍﺭﻭﻧﺪﮐﻨﺎﺭ نیز در این نشست خبری بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که طی یکسال گذشته انجام شد بحث ساماندهی جاده اروند کنار – آبادان بود که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته در قالب سه فاز اجرایی از طریق ماده ۲۳ برنامه بودجه کشور در ردیف ملی تامین اعتبار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ابطال ثبت سفارش در مناطق آزاد گفت: پرداخت هزینه سوخت در مناطق مرزی از جمله اقداماتی بود که طی آن در ۲۷ اسفند سال گذشته به چهار هزار ساکن مرز در آبادان حدود چهار میلیون تومان واریز شد.

احداث سد مارون ۲ به کل کشور ضرر می‌رساند

در ادامه ﻣﺠﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ ﻧﮋﺍﺩ نماینده شادگان اظهار کرد: از آنجایی که ما در منتهی‌الیه حوزه جراحی هستیم و این حوزه نیز امسال کم آب است لذا یکی از مشکلات سختی که در پیش رو داریم نوبت بندی آب و رساندن آن به نخیلات خرما است.

وی یادآوری کرد: یکی از کارهای مشترکی که طی یکسال گذشته با نمایندگان بهبهان، رامهرمز و ماهشهر داشتیم جلوگیری از احداث سد مارون ۲ بوده است چون احداث این سد باعث مرگ کامل حوزه مارون و ضرر به تمام کشور می‌شود.

اﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﻣﺘﯿﻨﯿﺎﻥ نماینده رامهرمز و رامشیر نیز در این نشست خبری گفت: کلنگ احداث دو شاخه فولاد تا قبل از انتخابات در شهرک صنعتی مربچه به زمین زده می‌شود.

وی خبر داد: طی مصوباتی که در جلسات مشترک با وزیر نفت داشتیم قرار است که تمام روستاهای حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر که تا الان از نعمت گاز برخوردار نبوده‌اند تا پایان امسال گاز دار شوند.

تنش آبی بیشتر روستاهای ایذه و باغملک تا پایان امسال رفع می‌شود

در ادامه این نشست نیز ﻋﺒﺪﺍﻟﻪ ﺍﯾﺰﺩﭘﻨﺎﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺬﻩ ﻭ ﺑﺎﻏﻤﻠﮏ اظهار کرد: چهار خطه کردن جاده اهواز – هفتکل – باغملک – ایذه یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ما در حوزه راه و جاده است که خوشبختانه در یکساله گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارتخانه مربوطه پنج شرکت پیمانکاری را مستقر کردیم و تا پایان امسال نیز این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اکثر روستاهای ایذه و باغملک دارای تنش آبی هستند که تا پایان امسال با اقداماتی که در حال انجام است بخش عمده‌ای از این مشکل حل خواهد شد.

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک نیز به عنوان سخنران بعدی اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذار به خوزستان باید بیشتر از زیبایی‌های این استان گفت و نباید در منظر عمومی استان خوزستان خود را ناامن معرفی کنیم.

وی یادآور شد: خوزستان از لحاظ قومیت، منطقه و گرایش‌های سیاسی تنوع فراوانی دارد که باید از این موضوع به دید یک ظرفیت برای رشد و ترقی استان استفاده کنیم.

چک سفید امضا به هیچ رئیس جمهوری نخواهیم داد/دولت فعلی گویا مامور برهم زدن آرامش کشور است

در بخش دیگر این نشست قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان تصریح کرد: سه منطقه بستان، هویزه و دشت‌آزادگان با این ابلاغ جدید برای احداث ۱۲ واحد آموزشی خوشبختانه تا ۳۰ سال آینده هیچ نیازی به ساخت و ساز جدید آموزشی نخواهد داشت و براین اساس من سال ۱۴۰۰ را به عنوان سال تجهیز مدارس این مناطق نامگذاری می‌کنم.

وی در مورد رد صلاحیت‌های در کاندیدهای شوراهای شهر و روستا خوزستان گفت: من به عنوان یکی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات لازم است که یادآور شوم عدم احراز صلاحیت‌ها متنوع و متفاوت است و در بیشتر مواقع یا به علت مشکل در مدرک تحصیلی و یا داشتن سوابق بی‌نظمی در محیط کار بوده و خدانکرده این رد صلاحیت‌ها به هیچ عنوان نشانه وجود مشکلات فرد با نظام نیست.

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه نیز در پایان این نشست خبری عنوان کرد: بحث ما با دولت جدید این است که به هیچ وجه چک سفید امضا به هیچ رئیس جمهوری یا وزیر جدیدی نخواهیم داد مگر اینکه مشکلات خوزستان را با انتصاب مدیران شایسته و‌ کارآمد کاهش دهد.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته به هیچ عنوان اجازه انتقال یک قطره آب هم از استان خوزستان نداده‌ایم اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ما با دولتی مواجهیم که گویا اغلب دستگاههای اجرایی آن مامورند که آرامش استان و کشور را به هم بریزند.