هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد اثرات قطعی برق بر شرایط نگهداری واکسن های کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت قطعی مکرر برق، زنجیره سرد مخازن انبار واکسن کرونا قطع و واکسن‌ها خراب می‌شوند بنابراین باید برق این مراکز قطع نشود که خوشبختانه تاکنون چنین اتفاقی روی نداده است.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول‌ نژادیان با بیان این مطلب توضیح داد: در مخازن انبار واکسن کرونا، برای تامین زنجیره سرد واکسن‌های خوزستان دو دستگاه دیزل ژنراتور قرار دادیم تا در صورت قطعی برق یکی از این دیزل ژنراتورها وارد مدار شود.

وی یادآوری کرد: در صورت تامین نشدن برق به مدت هشت ساعت و ایجاد تغییر دمایی قطعا این واکسن‌ها خراب و از رده خارج می شوند.

ابول‌نژادیان همچنین با اشاره به تبعات قطعی برق خانگی برای بیمارانی که در منزل از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، گفت: برخی از بیماران نیازمند اکسیژن مانند بیماران مبتلا به کرونا یا جانبازارن در منزل به دستگاه اکسیژن ساز وابسته هستند، که با قطعی برق به سختی تنفس می کنند و جانشان در خطر می‌افتد.

وی در پایان عنوان کرد: زمانی که برق قطع می‌شود و دستگاه‌ها از کار می‌افتند، میزان اکسیژن خون بیمار کاهش می‌یابد و ممکن است بیمار تا پای مرگ برود؛ بنابراین افرادی که دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی دارند باید کپسول اکسیژن را نیز تهیه کنند تا در صورت قطعی برق دچار مشکل نشوند.