آغاز عملیات ساخت باند دوم محور اهواز – خرمشهر

عملیات اجرایی ساخت باند دوم محور اهواز – خرمشهر امروز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خورنا این پروژه شامل ۳ فاز است که فاز نخست آن از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند ساخته خواهد شد.

اعتبار مجموع ۳ فاز این پروژه یک هزار و چهارصد میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی می شود که فاز نخست آن ظرف ۳۰ ماه تکمیل شود.

استاندار خوزستان در این مراسم بر لزوم تامین هرچه سریعتر منابع پروژه تاکید کرد و گفت: سال گذته وزارت راه عددی برای شروع این پروژه در نظر گرفته است که برای امسال نیز باید عددی لحاظ شود.

سلیمانی دامه داد: منطقه آزاد اروند نیز باید به سرعت وارد چرخه تزریق اعتبار به پروژه شود. همچنین از منابع استان هم برای تکمیل فازهای بعدی پروژه اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: باید با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل پروژه اعتبار مربوط به فازهای بعدی تامین شود؛ من هم سازمان برنامه و بودجه را در خصوص پروژه اقناع خواهم کرد که برای تسهیل این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم این پروژه به سرعت ادامه داشته باشد و حتی برای یک روز هم متوقف نشود.