کشت شلتوک در سال جاری ممنوع شده است

فرماندار شهرستان شوشتر گفت: در سال زراعی جاری طبق تصمیمات و ابلاغ های استانی، کشت شلتوک در شوشتر مانند دیگر مناطق استان ممنوع خواهد بود.

حسین پنبه دانه پور در جلسه شورای کشاورزی و شورای حفاظت از منابع آب با محوریت موضوعات تنش آبی اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه استان خوزستان، در سال جاری با تنش آبی جدی مواجه خواهیم بود و بر این اساس کشت شلتوک در تمام استان خوزستان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: متاسفانه راهی برای رفع این موضوع نداریم و باید برای به حداقل رساندن چالش آب، دستورات صادر شده از مراجع بالاتر را کاملا اجرا کنیم.

رئیس شورای کشاورزی و شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی بیان کرد: کشاورزان عزیز می توانند با توجه به ابلاغ های استانی، از کشت های دیگر و جایگزین غیر از شلتوک استفاده کنند، تا از این بحران و تنش آبی به لطف الهی گذر کنیم.

وی اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی و به تبع آن کاهش ورودی به سدها شرایطی را به وجود آورد که از لحاظ ذخایر آبی با چالش مواجه شویم. بنابراین تابستان امسال به لحاظ تامین آب مشابه یک سال خشک، همچون سال ۱۳۹۷ است.

پنبه دانه پور گفت: از همه دستگاه‌ها خصوصا آبفا می‌خواهیم که اقدامات لازم از جمله لایروبی و تغییر محل ایستگاه‌های پمپاژ را از هم اکنون انجام دهند تا در ماه‌های آینده مشکلی بوجود نیاید.

خبرنگار : محسن علیخانی