رئیس اداره ارشاد ماهشهر: مفاهیم اسلامی زمینه مناسبی برای باروری ذهن هنرمندان است

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر گفت: مفاهیم انسانی و اخلاقی اسلام، زمینه مناسبی برای بارور کردن ذهن هنرمندان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سید محمدرفیع الهی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت «حسن جهان» هنرمند فقید جنوبی که در تالار شهید آوینی ماهشهر با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد، اظهار کرد: تولیدات هنری متنوع در قالب‌های مختلف با توجه به باورها و اعتقادات جامعه در فرآیند فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نقشی اساسی را بر عهده دارد.

هنر باید با واقعیات و نیازهای جامعه منطبق باشد

وی بر تعهد هنرمندان تأکید و خاطرنشان کرد: هنر باید با واقعیات، امکانات، نیازها، مختصات جامعه، قوانین، عرف‌ها، شرعیات، پیشینه، جغرافیا، و… انطباق و هماهنگی داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه تولید اثر هنری، داشتن ایده‌های نو و مؤثر و منطبق با گرایش‌های دینی و انسانی، اهمیت زیادی در آثار هنری دارد، افزود: مفاهیم عمیقاً انسانی و اخلاقی اسلام، زمینه گسترده‌ای برای بارور کردن ذهن هنرمندان است.

نقش هنرمند، تنها تولید آثاری برای پر کردن اوقات فراغت نیست

وی اضافه کرد: نقش هنرمند، تنها تولید آثاری برای پر کردن اوقات فراغت نیست، بلکه باید در پیشرفت و توسعه کشور و شناخت ارزش‌های اصیل نقش خود را ایفا کند.

الهی تصریح کرد: هنرمندان متعهد می‌توانند با کمک گرفتن از فرمایشات ائمه اطهار(ع) و بزرگان، فرهنگ زندگی و اقتصاد مقاومتی را برای مخاطبان خود در رشته مختلف هنری تبیین کنند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه، بیان کرد: باید در جامعه به گونه‌ای کار کرد که سطح کارایی در جامعه افزایش یافته و هزینه‌های اجرایی نیز در بخش‌های مختلف کاهش پیدا کند اما این کاهش هزینه‌ها به روند و کیفیت لطمه‌ای وارد نکند.

جشنواره‌های هنری و فرهنگی هدفمند برگزار شوند

این مقام مسئول در ادامه گفت: امروز تحریم‌هایی که علیه ملت ایران صورت گرفته، تهدید نبوده بلکه فرصتی استثنایی برای تقویت تولیدات با برنامه‌ریزی صحیح و رعایت اصول صحیح در حوزه‌های مختلف است که حوزه فرهنگ و هنر نیز در این خصوص وظیفه خطیری برعهده دارند.

وی یادآور شد: باید جشنواره‌های هنری و فرهنگی را به گونه‌ای هدفمند اجرا کرد که بتوان علاوه بر کمک به نشر فرهنگ و هنر در جامعه، از ریخت و پاش‌های زیادی جلوگیری کرده و هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری نیز در این عرصه نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، «حسن امام‌دادی» مشهور به «حسن جهان» هنرمند جنوبی متولد سال ۱۳۳۳ در آبادان بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۴ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صدا و سیمای استان خوزستان آغاز کرد؛ وی به دلیل اشتغال در شرکت نفت، در ماهشهر سکونت داشت.

«حسن جهان» هنرمند موسیقی، چهاردهم دی ماه امسال مقارن با شب اربعین حسینی(ع)، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت‌الرضای آبادان به خاک سپرده شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *