مشکل آب دامن‌گیر اکثر روستاهای آبادان شده است

خورنا: بخشدار مرکزی آبادان گفت: مشکل آب دامن‌گیر همه روستاهای این شهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدصادق جویجری امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در محل فرمانداری آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این روزها در روستاهای آبادان ایجاد شده است مشکل آب است.

وی افزود: متاسفانه شکستگی‌های زیادی در شبکه آبرسانی به روستا وجود دارد و این مسئله منجر به ایجاد مشکلات زیادی در زمینه آبرسانی شده است.

بخشدار مرکزی آبادان ادامه داد: یکی از دلایل این شکستگی‌ها حفاری‌هایی است که در مسیر لوله‌های آب روستایی انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن مربوط به شرکت گاز است.

وی تصریح کرد: همچنین فرسودگی شبکه انتقال آب روستایی مشکل دیگری است که در این زمینه وجود دارد.

جویجری اضافه کرد: این مسائل موجب شده است که آبی که برای تصفیه آن هزینه‌های زیادی انجام می‌شود به دلیل شکستگی لوله‌ها و انجام عملیات تعمیر با گل و لای به لوله‌های مصارف خانگی روستایی برسد و امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین به لحاظ کمیتی نیز آب بسیاری از روستاها با مشکل مواجه شده است به‌گونه‌ای که فشار آب مناطق روستایی حتی با وجود نصب پمپ نیز بسیار کم است.

بخشدار مرکزی آبادان افزود: این مسائل موجب شده است تا بسیاری از مردم ساکن مناطق روستایی از مشکلات آب گلایه‌مند باشند.

وی گفت: تقریباً می‌توان گفت که مشکل آب در حال حاضر دامن همه روستاها را گرفته و در برخی روستاها همچون آبوشانگ این مشکل حادتر است.

بخشدار مرکزی آبادان در پایان از اداره آبفار خواست تا در خصوص ترمیم و تعمیر شبکه انتقال آب روستایی آبادان اقدامات لازم را انجام تا مشکل تامین آب روستاهای این شهرستان کاهش یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *