رونمایی از کتاب جشنواره پایتخت پنجره‌ها در خوزستان

خورنا: مریم دلباری اظهار داشت: جشنواره استانی پایتخت پنجره‌ها امسال نیز برای سومین سال متوالی در شهر آبادان برگزار شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از این جشنواره افزود: لوح فشرده و ویژه‌نامه سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها، نیز به همراه این بسته فرهنگی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
مدیر حوزه هنری آبادان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در ترویج فرهنگ دفاع و ایثار و گسترش آرمان‌های شهدا و امام خمینی(ره) در جامعه کوشش و تلاش کنند زیرا جامعه امروز تشنه چنین فرهنگ و منشی است.
وی اضافه کرد: اگر ما از فرهنگ دفاع مقدس دور شده‌ایم به این علت است که عقبه‌ای به نام فرهنگ دفاع مقدس را پشت سرخود رها کرده و به آن عمل نکرده‌ایم.
دلباری با بیان اینکه امسال آثار برتر جشنواره اول و دوم پایتخت پنجره‌ها به صورت کتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: یکی از اقدامات انجام شده در جشنواره سوم در مقایسه با دوره‌های قبل، تبدیل کردن آثار برتر آن به کتاب در پایان همین جشنواره است.
به گفته وی قرار است بعد از پایان این جشنواره مراسمی در اهواز برگزار و ضمن تجلیل از برترین‌ها، کتاب جشنواره که شامل طرح‌ها و آثار برتر ارسالی است نیز رونمایی شود.
مدیر حوزه هنری آبادان در ارتباط با موضوعات مطرح شده در این جشنواره اظهار داشت: تنها آثار مرتبط به حماسه دفاع مقدس و شکست حصر آبادان به مرحله داوری جشنواره راه یافته‌اند.
وی با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه این جشنواره ۳۱ شهریورماه سال جاری همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: آیین اختتامیه این جشنواره نیز پنجم مهرماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۱۹۵ اثر در زمینه‌های مختلف به دبیرخانه سومین جشنواره فرهنگی هنری پایتخت پنجره‌ها از استان‌های مختلف ارسال شده که در بخش داستان‌نویسی آثار هنرمندان مراکز همدان، بندرعباس، بوشهر، گلستان، البرز، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمانشاه در حال بررسی است.
دلباری با اشاره به اینکه در مجموع در بخش عکس ۸۵۰ اثر، در بخش شعر ۲۰۰ اثر، در بخش داستان ۱۳۰ اثر و در بخش نمایش‌نامه ۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: امسال نمایشگاه عکس پایتخت پنجره‌ها که عکاسان فراوانی از سراسر کشور در آن شرکت کرده‌اند در شهرستان خرمشهر به عنوان کانون مرکزی حضور کاروان‌های راهیان نور برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: حدود ۱۳۰ اثر داستانی کوتاه و داستانک به دبیرخانه ارسال شده که قرار است از بین این کارها، آثار منتخب داوری برگزیده و روی سایت حوزه هنری استان قرار بگیرد.
مدیر حوزه هنری آبادان در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره سوم پایتخت پنجره‌ها نیز تصریح کرد: در این جشنواره ۵۰۰ اثر در بخش عکس، ۱۵۰ اثر در بخش داستان، ۱۵۰ اثر در بخش شعر و ۲۰ اثر در بخش نمایشنامه ارسال شده است ضمن اینکه داستان “مینی‌مال” نیز یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره است که تعدادی اثر نیز در این زمینه ارسال شده است.
دلباری افزود: هدف از اجرای سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها به صورت تولید بسته فرهنگی، ماندگاری آثار رسیده، امکان استفاده بیش‌تر از تولیدات این بسته و معرفی هر چه بهتر و بیش‌تر هنرمندان و نویسندگان شرکت‌کننده در این جشنواره است.
وی در پایان اظهار داشت: این بسته فرهنگی شامل داستان، عکس، شعر، نمایشنامه و کتاب‌های جشنواره‌های اول و دوم سال‌های ۸۸ و ۸۹ خواهد بود.