سریال ناامنی های بهبهان به کجا خواهد رسید

احسان آذریان – خبرنگار: وجود امنیت یکی از نیازهای ضروری تداوم و بقای یک جامعه همراه با آرامش مردم آن است.

علاوه بر ایجاد امنیت عینی ایجاد احساس امنیت مردم هم بسیار مهم است.

اخیراً حوادث بسیار ناگواری در بهبهان رخ داده است، از جمله قتل بسیار وحشتناک یک مرد توسط دو نوجوان ۱۴ و ۱۷ ساله، ربایش نافرجام دختر نوجوان در خیابان امامزاده حیدر و حمله سارقان مسلح به دو نفر از شهروندان که منجر به زخمی شدن یکی از آنها شد که می شود گفت شاید ذهنیت مردم را نسبت به امنیت بسیار منفی کرده است.

احساس افراد از امنیت یا ناامنی در لحظه های زندگی همراه آنهاست و زندگی اجتماعی و خصوصی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

درگیر شدن یا شنیدن اخبار قتل، زورگیری، سرقت مسلحانه، آدم ربائی و دیگر بزهکاری ها، بخشی از برنامه روزانه شهروندان بهبهان شده است.

روزانه موارد زیادی از این دست حوادث را می شنویم و گاها به سادگی از کنار آن رد می شویم تا زمانی که خود یا یکی از نزدیکانمان هدف این قضایا قرار بگیرد.

در این یادداشت قصد واکاوی چرایی رسیدن بهبهانی که امن ترین شهر جنوب کشور بود به این وضعیت اسفناک را نداریم چرا که خود قصه ای دراز دارد.

روی سخنم با شورای تامین شهرستان بهبهان است

آقای فرماندار
فرماندهی نیروی انتظامی

مردم بهبهان برای تامین امنیت خود به کجا مراجعه کنند؟

چه کسی جوابگوی اذهان پریشان شهروندان بهبهان خواهد بود؟

این که شهروند بهبهان چه زن و چه مرد برای یک پیاده روی ساده در اندک فضاهای مناسب موجود در شهر امنیت ندارد و با زورگیران و سارقین مسلح مواجه می شوند را از چشم چه کسی ببینیم؟

سرقت های مسلحانه ای که منجر به از دست رفتن بینایی یک همشهری شد تا کی باید ادامه داشته باشد؟

به لطف عملکرد نا صواب شما حتی پلیس هم در بهبهان امنیت ندارد و شاهد تیراندازی سارقین و زخمی کردن رئیس پلیس آگاهی بوده ایم!

لطفا به صورت صریح و شفاف بگوئید برای جلوگیری از این اتفاقات نامیمون که هر روز پنجه بر چهره نحیف بهبهان می کشد و آرامش و امنیت روانی شهروندان را می خراشد چه کرده اید و چه راهکاری دارید؟

آخرین جلسه شورای تامین بهبهان را کی برگزار کردید و خروجی آن چه بود؟

آقایان

هیچ چیزی برای مردم بد تر از حس ناامنی نیست و امروزه در بهبهان علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و آمار بالای بیکاری، نبودن امکانات و زیرساخت های مناسب فرهنگی و ورزشی و علمی وووو، اصلی ترین دغدغه مردم بازگشت امنیت به خیابان های این شهر وحشت زده شده است.

آقای فرماندار
رئیس شورای تامین امنیت

اجازه بدهید این وضعیت را مدیون عملکرد شما بدانیم و به عرض شما برسانیم هیچ بهانه و توجیهی برای مردم بهبهان قابل قبول نیست

اگر توان مقابله با اشرار را داشتید این شهر به این وضع دچار نمی شد و لطفا به خود و مردم شریف بهبهان احترام بگذارید و یا تغییر رویه بدهید و طرحی نو در اندازید وگرنه استعفا هم می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس وصع امنیت بهبهان و اطراف واقعا افتضاح هست . دزدی شبانه زورگیری سرقت احشام و ... یکی از دزدهای شرور احشام رو گرفتن ولی بعده مدتی دوباره مثل قبل ازاد میشه . طرف سابقه صد سرق هم داره . اکثرا مسلحانه و با رعب و وحشت . به اسم امین بادگیو که نگین دروغه . پروندش بخونن و تعداد شاکیان رو ببینن . و دهها نفری که شاکی نشدن و قیدش زدن بخاطر نا امیدی از قاطعیت قانون . اعدام کنند دزدان و اشرار و اوباش نجس که واقعا این شهر را به گند کشیدن
    • ناشناس بلانسبتت هیچ گوهی نمیخورن