الحاق شهرستان کارون به منطقه آزاد اروند

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور و معاون اول وی، برای پیوستن شهرستان جدید کارون به منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند در قالب لایحه به مجلس، قول مساعد داده‌اند.

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای پیوستن شهرستان جدید کارون به منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند به رئیس جمهور و معاون اول وی، درخواستی ابلاغ شد که برای طرح در هیئت دولت در قالب لایحه، به مجلس قول مساعد داده‌اند.

وی افزود: از مزایای این طرح ورود کالاهای خارجی بدون عوارض گمرکی است و بخشودگی مالیاتی برای داد و ستد کالاها ایجاد شده و با پشتیبانی دولتی توسعه پایداری در منطقه به وجود می‌آید.

*ایجاد ۲۵۰ هزار نفر فرصت شغلی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به این درخواست رسیدگی شود در شهر جدید کارون با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت فرصت‌های شغلی جدید و مشاغل جنبی ایجاد می‌شود، همچنین دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی افزایش یافته و توسعه ناحیه‌ای و محرومیت زدایی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تبدیل شدن کوت عبدالله به شهرستان کارون در خصوص محرومیت زدایی و پاسخگویی به نیازهای مردم منطقه بوده و در این باره اعتراضاتی از مردم به دست ما نرسیده است.

*قابلیت لازم برای جبران عقب ماندگی‌ها

سودانی همچنین عنوان کرد: تاسیس فرمانداری، شهرداری، دستگاه‌های حاکمیتی، خدماتی و اجرایی باعث می‌شود اعتبارات لازم در لایحه بودجه ۹۲ برای عمران و توسعه این مناطق اختصاص یابد و منابع پایدار برای توسعه به وجود ‌آید.

به گفته وی این منطقه قابلیت لازم را برای جبران عقب ماندگی موجود دارد و با وجود نیروی انسانی کوشا زیرساخت‌های پایدار در این شهرستان ایجاد می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *