با پیگیری های حبیب آقاجری محقق شد؛ بهره‌برداری از آزمایشگاه سلولی مولکولی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر

پیگیری های نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی و با پشتیبانی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی، آزمایشگاه سلولی مولکولی بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید‌. 

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری بیان کرد: با آغاز شیوع کرونا در کشور، جای خالی یک آزمایشگاه مجهز برای تشخیص سریع و غربالگری ویروس کرونا در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به شدت احساس می‌شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل، تست های پی.سی.آر به اهواز فرستاده شده و بعضا جواب آن ها، با چند روز تاخیر به بیماران اعلام می‌شد و این موضوع به یک معضل اساسی در حوزه درمان منطقه تبدیل شده بود.

آقاجری اضافه کرد: پس از مصوب شدن احداث آزمایشگاه سلولی مولکولی در شورای راهبردی، با توجه به زمانبر بودن اخذ مجوزهای لازم، با نشست‌هایی که با مسئولین وزارت بهداشت برگزار کردیم، احداث این آزمایشگاه را تسریع بخشیدیم.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو وعده ای که در شهریور ماه سال ۹۹ به شهروندان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) داده بودیم، خوشبختانه امروز آزمایشگاه سلولی مولکولی شهرستان بندر ماهشهر در بیمارستان صنایع پتروشیمی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

آقاجری این آزمایشگاه را برای دوره پسا کرونا نیز کاربردی دانست و تاکید کرد: این آزمایشگاه علاوه بر ویروس کرونا، تمامی ویروس ها و میکروب‌هایی که در محیط‌های کشت عادی قابل پرورش نیستند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: اعتبار احداث این آزمایشگاه از بودجه شورای راهبردی تامین و با راه‌اندازی آن، بندر ماهشهر به پنجمین شهرستان دارای آزمایشگاه سلولی مولکولی در استان تبدیل شد.

آقاجری با قدردانی از جانفشانی های کادر درمان خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به پاس مجاهدت‌های شهدای راه سلامت، به نام شهید مدافع سلامت رضا واشنگ مزین شده است.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: صنایع پتروشیمی در دوران کرونا، خدمات ارزنده ای را در راستای مقابله با این ویروس منحوس به شهروندان ارائه کردند که جای قدردانی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *