با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال/ آزمایشگاه سلولی مولکولی بندر ماهشهر به بهره‌برداری رسید

آزمایشگاه تست سلولی مولکولی شهرستان بندر ماهشهر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندر ماهشهر، فریدون بندری در ارتباط با این آزمایشگاه اظهار کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی احداث و تجهیز شده است.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: با راه‌اندازی این مرکز، بندر ماهشهر به پنجمین شهرستان دارای آزمایشگاه سلولی مولکولی در استان خوزستان تبدیل شد و از این پس نیازی به ارسال تست‌های پی‌سی‌آر به مرکز استان وجود ندارد.

بندری خاطرنشان کرد: همچنین زمان پاسخ‌دهی به تست‌های انجام شده از ۴۸ ساعت به همان روز کاهش پیدا می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه تست‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در این آزمایشگاه علاوه بر ویروس کرونا، تمام ویروس‌ها مانند هپاتیت، ایدز و میکروب‌هایی که در محیط کشت عادی قابل پرورش نیست از جمله میکروب سل و مایکوباکتری‌های نوگونه که نیازمند محیط‌های کشت خاص هستند قابل تست و آزمایش است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: این مرکز دارای کاربردهای فراوان است و علاوه بر تست‌های ویروسی و میکروبی، آزمایش‌های مربوط به جرم‌شناسی، انگشت‌نگاری و دیرینه‌شناسی در این آزمایشگاه قابل انجام است.

بندری یادآور شد: در بحث آزمایش پی‌سی‌آر، تست‌های کرونا به صورت رایگان در مراکز ۱۶ ساعته بندر ماهشهر انجام و برای تشخیص به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

این آزمایشگاه سلولی مولکولی توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با همکاری شورای راهبردی صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در بیمارستان نفت شهرک بعثت راه‌اندازی و به نام «شهید رضا واشنگ» از شهدای مدافع سلامت این شهرستان نام‌گذاری شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *