واکسینه شدن ۲ درصد از جمعیت بندر ماهشهر در برابر کرونا

رییس شبکه بهداشت‌ و درمان بندر ماهشهر گفت: تاکنون حدود ۲ درصد از جمعیت بندر ماهشهر در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

محمد شنبدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خورنا بیان کرد: شیب ابتلا به کرونا در بندر ماهشهر نزولی شده و هم اکنون ۹۸ نفر در بیمارستان‌های حاجیه نرگس معرفی، نفت و امام موسی کاظم(ع) این شهرستان بستری هستند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، پنج بیمار کرونایی در بیمارستان‌های بندر ماهشهر بستری و ۱۰ بیمار مرخص شدند که نشان از روند نزولی شیوع بیماری دراین شهرستان است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندر ماهشهر تعداد بیماران بدحال بستری ناشی از کرونا را در ماهشهر ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش کادر درمان، در ۲ روز گذشته، مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در بندر ماهشهر گزارش نشده است.

شنبدی گفت: ۴۰ درصد تست‌های پی.سی.آر در بندر ماهشهر مثبت است و ۶۰ درصد مردم این شهرستان از ماسک استفاده می کنند؛ اما در شهرک های حاشیه ی بندر ماهشهر مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند که جای نگرانی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در خصوص واکسیناسیون عمومی در این شهرستان بیان کرد: واکسینه شدن، تنها راه نجات مردم از ابتلا به ویروس کرونا است. در هفته‌های گذشته استقبال چندانی از واکسیناسیون در این شهرستان نشد اما خوشبختانه در چند روز گذشته، میزان استقبال از واکسیناسیون افزایش یافته است.

وی آمار افرادی را که در برابر کرونا در ماهشهر واکسینه شده‌اند ۶ هزار نفر بیان کرد و گفت: تاکنون حدود ۲ درصد از جمعیت شهرستان بندر ماهشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

شنبدی اضافه کرد: هم اکنون سالمندان بالای ۷۰ سال می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به مراکز بهداشت این شهرستان مراجعه کرده و واکسینه شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: سالمندان بالای ۷۵ و ۸۰ سال نیز که در فراخوان‌های اعلامی برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی بسیار زیاد است، لذا از مردم تقاضا داریم در حد امکان از تجمع و دورهمی‌ خانوادگی پرهیز کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *