سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر: جهش‌یافته بودن کرونای دو خدمه کشتی برزیلی تأیید و محرز نشده است/ مناطق حاشیه‌نشین استقبال کمتری از طرح واکسیناسیون داشته‌اند/ امتحانات نهایی دانش‌آموزان با اعمال شدیدترین شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: جهش‌یافته بودن کرونای دو خدمه کشتی برزیلی در بندر امام خمینی(ره) هنوز تأیید و محرز نشده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، فریدون بندری در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار کرد: در پیش بودن و نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ باعث نمی‌شود مسأله کرونا تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

وی افزود: جلسات ستاد مقابله با کرونا شهرستان رأس تاریخ مقرر و هر هفته یکشنبه‌ها به طور مرتب تا ریشه‌کن شدن کامل این ویروس منحوس ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به ابتلای دو خدمه کشتی برزیلی در بندر امام خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با جدیت تمام اوضاع را در کنترل دارند.

بندری ادامه داد: پایش‌ها و کنترل‌ها در مبادی بزرگ‌ترین بندر فله بار کشور دقیق و به طور کامل انجام می‌شود و این روند در بازدید مشترک با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: خوشبختانه در پایش‌های انجام شده به سرعت متوجه ابتلای دو خدمه کشتی برزیلی پهلو گرفته در بندر امام خمینی(ره) شدیم و بلافاصله آنها را در همان کشتی قرنطینه کردیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: هنوز جهش‌یافته بودن نوع ویروسی که این دو خدمه کشتی برزیلی به آن مبتلا شده‌اند تأیید و مشخص نشده است.

بندری همچنین به روند اجرای واکسیناسیون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه استقبال از این طرح به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان کم بوده است.

وی عنوان کرد: با صدای رسا از همشهریان تقاضا می‌کنم در این طرح که تنها راه نجات از این ویروس منحوس است شرکت کنند تا هرچه سریع‌تر شاهد پایان پاندمی کرونا باشیم.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر متذکر شد: رسانه‌ها، شهرداری‌ها، اصناف و افرادی که با بدنه و اقشار جامعه ارتباط دارند مردم را ترغیب به شرکت در این طرح کنند.

بندری افزود: سه نوع واکسن در این طرح موجود است و متناسب با گروه سنی و شرایط جسمی افراد به آنها تزریق می‌شود و این حقی است که افراد مشمول طرح باید از آن استفاده کنند.

وی در ادامه به برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: کد ملی همه دانش‌آموزان این دو مقطع در نرم‌افزار ماسک وارد شده و اگر دانش‌آموزی در دو هفته گذشته مبتلا به کرونا بوده از ورودش به جلسه امتحان جلوگیری خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندر ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحانات به کار گرفته‌ایم و خانواده‌ها در این مورد اطمینان خاطر داشته باشند.