سوداگر اشیاء فرهنگی ایذه در دام قانون گرفتار شد

خورنا_ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: طی یک عملیات ایست و بازرسی در ایذه، یک سوداگر اشیاء فرهنگی در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: به‌دنبال مشکوک شدن نیروهای پاسگاه انتظامی پیان ایذه به یک دستگاه خودرو، این نیروها در یک عملیات ایست و بازرسی خودرو را متوقف کردند که پس از بازرسی از آن، یک دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات شامل چهار عدد دسته فلزی، دو عدد کابل رابط، چهار عدد آنتن باریک سیمی، دستگاه آلفا الکترونیک، کیف و لوپ پی‌وی‌سی کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و خودروی پیش‌گفته نیز توقیف شد و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تنظیم شکوائیه علیه متهم نزد مراجع قضائی، خواستار برخورد قانونی با او شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مأموران نیروی انتظامی و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی منطقه، بیان کرد: پرونده این موضوع توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در حال پیگیری است و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *