رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

کاهش ۱۰ درصدی جرائم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش 10 درصدی جرائم خشن در ماه رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خورنا سردار سید محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تدابیر ویژه برای رفاه حال هموطنان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: حضور عوامل انتظامی و راهور در معابر شهری خصوصا به هنگام افطار، سحر و لیالی قدر زمینه ی آرامش وآسایش بیشتر شهروندان فهیم خوزستانی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جرائم خشن (سرقت های مسلحانه، بعنف و قتل) در ماه مبارک رمضان سال جاری کشف شده است، تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۱۰ درصد وقوع جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: در راستای ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و تشدید مبارزه با سرقت، با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس در ماه مبارک رمضان ۸۷ درصد سرقت ها که در این مدت بوقوع پیوسته کشف شده اند.

این مقام ارشد انتظامی استان به طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز که بصورت مستمردر سطح استان به اجرا گذاشته می شود اشاره کرد وگفت: در راستای این طرح ها که در ماه مبارک رمضان اجرا شد، تعداد ۴۳۴ قبضه انواع سلاح جمع‌آوری شده که ۱۶۳ قبضه آن جنگی و ۲۷۱ قبضه اسلحه شکاری بوده است .

وی با اشاره به اینکه وجود سلاح غیر مجاز یکی از عوامل بسترساز جرایم خشن اعم از تیراندازی، قتل و سرقت‌های مسلحانه است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با جدیدت تمام و قاطعانه با دارندگان سلاح غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

سردار صالحی بیان داشت: در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۲ تن مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش کشفیات داشته ایم .