رئیس بیمارستان محک: دشواری تامین دارو برای بیماران سرطان

خورنا: عظیم مهرور در گفت وگو با فارس افزود: بیماران مبتلا به سرطان خون پس از هزینه کردن ۱۰ آمپول با هزینه ۵۰ میلیون تومان وارد مرحله پیوند مغز استخوان می شوند که در این مرحله نیز داروهای پیوند بسیار پرهزینه هستند.

وی ادامه داد: هزینه های درمان بیماران سرطانی بسیار گران است. بخشی از داروها که توسط بیمه پوشش داده شده مناسب است اما برخی دیگر که بیمه آنها را پوشش نداده با افزایش نرخ ارز بسیار گران شده و تامین آن سخت است.

رئیس بیمارستان محک گفت: به دنبال راه حلی هستیم چرا که قیمت دارو برایمان مهم نیست بلکه باید دارو وارد شود تا بیماران به خوبی درمان شوند.

مهرور با اشاره به اینکه تأمین داروهای خط اول که حیاتی بوده تأمین می شود، افزود: اما داروهای خط دوم که بسیار پرهزینه هستند به سختی تأمین شده و نمی دانیم آنها را از کجا بخریم و چگونه وارد کنیم.

رئیس بیمارستان محک از دریافت مجوز جدیدی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با این مجوز شرکت های مورد تأیید دارو در خارج از کشور که وزارت بهداشت آنها را در واردات دارو قبول دارد دریافت کرده ایم تا با هماهنگی وزارت بهداشت داروهای مورد نیاز وارد کشور شود تا از این طریق مشکل تأمین دارو برطرف شود.

مهرور گفت: با این وجود با کمک و مساعدت وزارت بهداشت و موسسه های خیریه بیمارستان محک به کار خود ادامه داده هرچند که گاهی پول و اعتبارات موجود است اما نمی توانیم دارو وارد کنیم و گاهی نیز داروها موجود است و آن را نمی توانیم تأمین کنیم.

مهرور ادامه داد: تهیه، کنترل و جمع آوری دارو بسیار سخت است اما امیدواریم تا پایان سال از طریق مجوزی که وزارت بهداشت داده است مشکلات را برطرف کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *