کمبود دارویی رمدسیویر بیماران کرونایی دزفول برطرف شد

 

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به کمیاب شدن داروی رمدسیویر در این شهرستان، گفت: یک هزار ویال داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی در دزفول خریداری شد.

علی فرهمند پور اظهار کرد: در روزهای اخیر داروی رمدسیویر که در درمان بیماری کرونا تأثیر زیادی دارد، در کشور با کمبود مواجه شده است که این امر باعث افزایش چشمگیر قیمت این دارو نیز شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار ویال داروی رمدسیویر برای دزفول خریداری و تهیه شد که این میزان دارو تا دو روز آینده در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه دزفول در خصوص نحوه توزیع این دارو گفت: تجربه ثابت کرده است که اگر در این شرایط که این دارو با کمبود مواجه شده است، در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد، وارد بازار سیاه خواهد شد و قیمت آن افزایش چشمگیری می‌یابد اما اگر به علوم پزشکی تحویل داده شود این دارو مطابق با پروتکل یعنی ۲۰ درصد نسخه در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت اما به طور کلی تلاش ما این است که در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد تا روند توزیع و قیمت فروش آن به شدت کنترل شود.

فرهمند پور عنوان کرد: در این راستا به دنبال این هستیم که از تجربه موفق سایر شهرستان‌ها الگو بگیریم تا بیماران مبتلا به کرونا بیش از این سرگردان نشوند.

وی در ادامه از کاهش بستری‌های ناشی از کرونا در دزفول خبر داد و افزود: با این وجود آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در دزفول به شکل نگران کننده‌ای بالاست که مقرر شده است بر اساس پروتکل‌هایی که از مرکز استان ابلاغ شده، اقداماتی نیز برای بهبود شرایط انجام شود.
فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: به دنبال کاهش آمار بستری‌ها، یکی از بخش‌های کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول خالی شده است و کادر درمان این بخش به یاری سایر بخش‌ها شتافته‌اند.

فرهمند پور با اشاره به آماده به باش شهرستان برای جلوگیری و یا کنترل شیوع احتمالی کرونای هندی، گفت: کماکان بیماران غیر کرونایی شهرستان در سایر بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و شرایط تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه چهار مرکز نمونه گیری کرونا در دزفول در حال فعالیت است، افزود: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در دزفول رو به اتمام است و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال آغاز شده است و با توجه به روند واکسیناسیون پیش‌بینی می‌شود که روند بیماری در دزفول ظرف در یک ماه آینده فروکش کند.

فرهمند پور همچنین با اشاره به افتتاح یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دزفول در هفته گذشته، گفت: مقرر شده است از فردا مصلی نماز جمعه دزفول به عنوان دومین مرکز تجمیعی کرونا تجهیز شود.

وی خواستار افزایش همکاری مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور کنترل شرایط شد و تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که به منظور جلوگیری از برگزاری برنامه‌های عید فطر خودداری کنند.
به گزارش مهر، در روزهای اخیر کمیاب شدن داروی رمدسیویر و افزایش قیمت آن در دزفول باعث سرگردانی و اعتراض بیماران مبتلا به کرونا و اخلال در روند درمان آنها شده است.