استقبال مردم از طرح واکسیناسیون عمومی مطلوب نیست/ محدودیت‌های جدید کرونایی عید فطر در بندر ماهشهر اعمال می‌شود

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: استقبال مردم شهرستان از طرح واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست و باید برای مشارکت در این طرح ترغیب شوند.

به گزارش خورنا، فریدون بندری در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اظهار کرد: از بدو آغاز طرح واکسیناسیون در شهرستان، با وجود همه تلاش‌ها به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

وی افزود: مشارکت مردم در این طرح مطلوب نیست و رسانه‌ها باید در این زمینه نقش‌آفرینی و مشمولان طرح را ترغیب به همکاری و تزریق واکسن کنند، چرا که تنها راه رهایی از این ویروس منحوس واکسیناسیون عمومی است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر نسبت به ترغیب‌سازی مردم به شرکت در طرح واکسیناسیون اقدام کنند.

بندری ادامه داد: شهرداری‌ها نیز باید به این موضوع ورود کرده و علاوه بر ترغیب شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آنها را به مشارکت در طرح واکسیناسیون عمومی تشویق کنند.

وی در ادامه با اشاره به خروج بندر ماهشهر از شرایط قرمز کرونایی، اظهار کرد: هرگز به وضعیت موجود قانع نیستیم و باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که از وضعیت نارنجی نیز خارج شویم.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر یادآور شد: بزرگ‌ترین نگرانی موجود، بابت احتمال شیوع سوش برزیلی و هندی است و مرزهای آبی و ترددهای فراوان به شهرستان این احتمال را تقویت می‌کند.

بندری تصریح کرد: خوشبختانه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در حال اعمال کنترل‌های سختگیرانه و شیوه‌نامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از ورود سوش برزیلی و هندی به منطقه است.

وی همچنین بر اتخاذ تدابیر لازم برای ایام عید سعید فطر تأکید کرد و گفت: وضعیت بسیار شکننده است، باید از تجمعات جلوگیری شود، در این زمینه ۱۰ روز طلایی را در پیش داریم که باید تدابیر لازم برای گذراندن این ۱۰ روز را اتخاذ کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: هم باید برای روزهای منتهی به عید فطر و افزایش حضور مردم در بازار برای انجام خرید عید و هم برای آیین‌های روز عید و هم برای روزهای پس از عید تدبیر کنیم.

بندری افزود: از روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی در سطح شهرستان اعمال خواهد شد. از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه اصناف اعم از همه گروه‌ها تنها تا ساعت ۲۳:۰۰ هر شب مجاز به فعالیت هستند و در برخی خیابان‌ها نیز منع تردد خودرویی اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: خیابان منتظری، میدان امام، خروجی خیابان شریفی و فرعی‌های آن، خیابان وصال، خیابان امام، خروجی خیابان فرهنگ و فرعی‌های آن و بازار ناحیه صنعتی از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه به روی خودروها بسته خواهد بود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در پایان متذکر شد: تمام آرامستان‌های شهرستان نیز روز پنج‌شنبه این هفته به طور کامل تعطیل و از ورود شهروندان جلوگیری خواهد شد.