بخش پایانی سریال جاده مرگ تا آخرین دقایق ۹۱ ساخته می‌شود

خورنا: با آغاز عملیات ۱۵ کیلومتر سوم کابوس جاده مرگ به پایان راه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، آبان‌ماه امسال بود که وقوع حادثه‌ای دلخراش در مسیر آبادان ـ ماهشهر منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنانمان شد.

حادثه‌ای که بسیاری از مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داد و شهروندان از طولانی‌ شدن روند دو بانده کردن این مسیر که هرساله منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم این منطقه شده بود ابراز گلایه می‌کردند.

از آن پس بود که نمایندگان آبادان، شادگان، ماهشهر و خرمشهر در مجلس نیز به جد وارد عرصه شده و با انتقادات شدید خود مسئولان وزارت راه و نفت را مسبب اصلی این قصوری که منجر کشته شدن تعداد زیادی شده است می‌دانستند.

البته حوادث این جاده به اینجا ختم نشد و چند روز بعد مجدداً حادثه‌ای دیگر در این مسیر منجر به کشته شدن چهار نفر دیگر از مردم شد.

تداوم تصادفات گاه و بیگاه موجب شد اجرای ۴۵ کیلومتر باقی مانده مسیر آبادان ـ ماهشهر به شکل ویژه‌ای در مرحله اجرا قرار گیرد.

* تقسیم کار به سه قطعه

باتوجه به مشکلاتی که در زمینه اعتبارات مورد نیاز برای زیرسازی و آسفالت مسیر وجود داشت و همچنین لزوم توجه به عنصر زمان برای جلوگیری از ادامه تصادفات این مسیر در نهایت پس از بررسی‌های انجام شده ۴۵ کیلومتر مسیر به سه قطعه تقسیم شد و قرار شد به فاصله یک ماه از یکدیگر کار این سه قطعه انجام و تا بهمن‌ماه امسال به پایان برسد.

* مشکل کمبود اعتبارات

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که برای اجرای کامل این پروژه به اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد تومانی نیاز است که با توجه به مشکلات مالی و تامین بودجه‌ای قرار شد وزارت راه بخشی از این اعتبارات را پرداخت و مابقی را نیز در قالب سهمیه سه هزار تنی قیر به این مسیر اختصاص دهد.

* قطعه اول مسیر

بلافاصله پس از این تصمیم‌گیری قطعه نخست مسیر به طول ۱۵ کیلومتر کار خود را آغاز کرد و عملیات زیرسازی آن به انجام رسید.

یکی از مشکلاتی که موجب ایجاد تاخیر در روند اجرای کار می‌شد بارندگی‌هایی بود که در فصل پاییز به وقوع می‌پیوست و موجب کاهش سرعت انجام کار می‌شد.

سرانجام در اوایل دی‌ماه بود که قطعه اول مسیر آبادان – ماهشهر به پایان رسید و تردد بر روی آن آغاز شد.

* سرکشی مسئولان

در طول اجرای قطعه‌های مختلف مسیر و با توجه به حساسیت‌های فراوان مردم نسبت به روند اجرای این پروژه مسئولان شهرستان و استان به بازدید از روند اجرا پرداخته و از نزدیک پیشرفت‌ کار را زیر نظر داشته و مشکلات احتمالی را رصد می‌کردند.

* پایان قطعه دوم

پس از پایان قطعه نخست کار زیرسازی و آسفالت قطعه دوم نیز آغاز شد و این قطعه از مسیر نیز به طول ۱۵ کیلومتر در ادامه قطعه اول به انجام رسید.

با پایان مراحل زیرسازی و آسفالت مسیر، قطعه دوم نیز اوایل بهمن‌ماه به پایان رسید و تردد خودروها در این مسیر آغاز شد.

* قطعه سوم پایان جاده مرگ

با پایان قطعه دوم مسیر کار احداث ۱۵ کیلومتر پایانی نیز از روزهای گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص آخرین وضعیت مسیر آبادان – ماهشهر اظهار کرد: کار احداث قطعه دوم مسیر به پایان رسید و تردد از اواسط بهمن‌ماه جاری در آن درحال انجام است.

احمد ایجادی افزود: با پایان مرحله دوم قطعه سوم بلافاصله آغاز شد و هم‌اکنون کار زیرسازی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: با پایان مرحله زیرسازی، آسفالت این مسیر نیز انجام تا با پایان قطعه سوم این پروژه به پایان برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان در ادامه تصریح کرد: در صورتی که معطلی در روند اجرای کارها پیش نیاید امیدواریم تا قبل از پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروزی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

به نظر می‌رسد با جدیت که در روند اجرای کار در حال انجام است بالاخره پس از سال‌ها شاهد پایان کابوس جاده مرگ باشیم و به خواسته عمومی مردم در این زمینه جامه عمل پوشانده شود.

گزارش امید زباری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *