استاندار خوزستان:

عاملان تیراندازی در هندیجان باید به اشد مجازات برسند/ چرا با این حرکات در خوزستان برخورد قاطع نمی‌شود؟

استاندار خوزستان گفت: آن افرادی که روز گذشته پس از خاکسپاری یکی از بزرگان در هندیجان به صورت مسلحانه به خیابان آمدند باید توسط نیروی انتظامی و دادگستری دستگیر و اسلحه‌های آنها ضبط و سپس به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای دیگران بشود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: واقعا یعنی هرج و مرج تا این اندازه حکمفرما شده است؟ چرا نیروی انتظامی و دادگستری در برابر این قانون شکنان با قدرت عمل نمی‌کنند؟

وی ضمن اشاره به سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گفت: چرا باید مدیر ما وقتی که یک سارق را در حال دزدی تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌بیند، بگوید چون اسلحه دارد نمی‌توانم از سرقتش ممانعت کنم؛ آقای مدیر این چه حرفی هست که میزنی؟ مگر مملکت قانون ندارد؟

استاندار خوزستان بیان کرد: آقای مدیر تو باید شکایت بکنی تا نیروی انتظامی پدرش را دربیاورد؛ اینکه نمی‌شود یک سارق در روز روشن در جلو چشم مدیر سرقت بکند و عکسش هم گرفته بشود ولی مدیر ما با احتمال اینکه طرف اسلحه دارد از شکایت به مراجع قانونی استنکاف بکند.

سلیمانی ادامه داد: همچنین چرا علیرغم تمام تاکیداتی که شده که در مراسمات استفاده از اسلحه و تیراندازی هوایی ممنوع است باز شاهدیم که عده‌ای با قلدری قانون را زیر پا می‌گذارند و با اسلحه جنگی در این مراسمات مانور می‌دهند؟ مگر حکومتی نیست مگر قانونی نیست؟ من اینجا اعلام می‌کنم که دادگستری و نیروی انتظامی باید با قدرت با چنین جماعت قانون شکنی برخورد بکند.

وی یادآور شد: این حرکات اگر در زمانهای گذشته مایه افتخار بود ولی در قرن ۲۱ که قانون‌گرایی حرف اول و آخر را می‌زند نشانه ننگ و عقب افتادگی است.

استاندار خوزستان سئوال کرد: چرا با این حرکات در خوزستان برخورد قاطع نمی‌شود؟ یعنی حکومت این قدر ضعیف شده است که نمی‌تواند گوش چند فرد شرور و قلدر را در اینجا بپیچاند؟

سلیمانی این حرکات را برخلاف فرهنگ اصیل و بالای عربها و بختیاری‌های خوزستان دانست و بیان کرد: ما باید به فرهنگ‌های اصیل گذشته احترام بگذاریم و فرهنگهای غلط و مندرسی که به روز نیستند را نیز جمع بکنیم.

وی یادآوری کرد: ما باید محلات و خیابانها را برای افراد شرور مسلح ناامن بکنیم نه اینکه آنها جسارت پیدا بکنند این مکانها را برای مردم ناامن بکنند.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: مفهوم عدالت و نظم واقعی اینست که ما علیرغم تواضع و فروتنی که در برابر مردم داریم ولی باید در برابر افراد قلدر و شرور که در نظم جامعه اخلال ایجاد می‌کنند نیز بدون کوچکترین اغماضی ورود کرده و با قدرت قانون توی سرشان بزنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس باید این افراد به حبس ابد همراه با اعمال شاقه محکوم شوند تا درس عبرت شوند این قومیت تا نترسند آدم نمیشوند