مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان: هدف اول تسویه حساب حقوق کارگران بعد احداث یک خط تولید جدید

مالک خصوصی شرکت لوله سازی اهواز گفت: هدف اصلی من در درجه اول تسویه کامل حقوق کارگران لوله سازی است و در مرحله بعد نیز احداث یک خط تولید جدید با اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا عشق ترکی فروشانی امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه لوله سازی در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان یک واحد ریخته گری جهت تامین لوله و قطعات چدنی تاسیس و بعد از انقلاب به بهره برداری رسید.

وی در مورد علت تعطیلی کارخانه لوله سازی خوزستان از سال ۹۶ توضیح داد: تولیدات این شرکت لوله های چدنی ( داکتیل ) منحصرا مورد درخواست وزارت نیرو بوده و در دهه هشتاد با تغییر نوع سفارش و استفاده از محصولات جایگزیین ( لوله های پلی اتیلن ) دیگر عملا بازار داخلی خود را از دست داده و استفاده از این محصولات منسوخ گردید و شرکت عملا به علت فرسودگی خط تولید، توان رقابت با محصولات مشابه را نداشته است.

مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان با بیان اینکه ۹۶ درصد سهام کارخانه لوله سازی را در در سال ۸۶ کسب کرده است اظهار کرد: در آن زمان ۸۰۰ نفر پرسنل در این کارخانه مشغول به کار بودند که با توجه به منسوخ شدن این واحد تولیدی، عملا تا سال ۹۰ با گرفتن تسهیلات از بانک ها سعی در حفظ و رونق کارخانه داشتیم ولی با تمام تلاشهای شبانه روزی و درخواست های مکرر از ارگان های ذیربط هیچگونه مساعدتی در این زمینه به دست نیاوردیم.

عشق ترکی فروشانی افزود: البته از سال ۹۲ باردیگر کارخانه با تولید قطعات اولیه شروع به کار کرد و این امر تا سال ۹۶ نیز ادامه داشت ولی با توقیف اموال کارخانه به علت بدهی های کارگری، بانکی و بدهی‌های سازمان های دولتی ادامه فعالیت شرکت غیر ممکن شد.

وی در مورد بحث تسویه پرسنل شرکت پس از تعطیلی گفت: مجموع ۸۰۰ پرونده‌ در این زمینه در محاکم قضایی استان باز شده بود که بیش از یک دهه نیز تعیین و تکلیف نشده بودند ولی با مشورت و رایزنی مسئولین قضایی استان و فروش آهن آلات سوله تولید نزدیک به ۶۰۰ پرونده در حال حاضر تعیین تکلیف و با اخذ رضایت نامه از شاکیان مختومه شده‌اند.

مالک خصوصی شرکت لوله سازی خوزستان افزود: البته افرادی سود جو و معاند نیز بودند که با هدف منحرف کردن اذهان عمومی و دستگاه قضا همیشه سعی بر آن داشته تا از پرداخت بدهی ها و تسویه حساب با کارگران ممانعت کنند.

عشق ترکی فروشانی عنوان کرد: هدف اصلی من در درجه اول تسویه کامل حقوق کارگران لوله سازی و در مرحله بعد نیز احداث یک خط تولید جدید با اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر است.

وی در پایان با بیان اینکه این خط تولید جدید در دو فاز احداث می‌شود تصریح کرد: این پروژه عظیم شامل یک کارخانه بزرگ تولید دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و یک سایت عظیم پژوهشگاهی و تحقیقاتی است که در مرحله مکاتبات اولیه با سازمان صمت استان قرار دارد.