خروج ۸۳ واحد معدنی رامهرمز از بن‌بست/جاده قدیمی معادن جوبجی به صورت موقت بازگشایی می شود

استاندار خوزستان: جاده‌ی جدید به معادن جوبجی با اعمال ماده‌ی ۹ احداث می‌شود/ اهالی جوبجی تا افتتاح جاده‌ی جدید نباید مانع تردد کامیون‌ها شوند.

استاندار خوزستان از موافقت وزیرصمت با مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان مبنی بر اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت به منظور احداث جاده دسترسی به ۸۳ واحد معدنی در شهرستان رامهرمز خبر داد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: معادن بهره‌بردار در منطقه جوبجی رامهرمز به دلیل نبود جاده دسترسی در یک سال اخیر دچار مشکلات و رکود تولید شده بودند.

وی افزود: ساخت جاده دسترسی به این منطقه از تعهدات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بود اما به‌دلیل وجود معارض و نبود تمایل برای فروش برخی زمین‌ها از سوی اهالی، این پروژه تاکنون اجرایی نشده است.

استاندار خوزستان با اشاره به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت جهت احداث این پروژه گفت: برابر با این ماده قانون، قیمت زمین‌های مورد نیاز باقی مانده برای ساخت جاده دسترسی به معادن منطقه جوبجی رامهرمز از سوی کارشناسان دادگستری برآورد و هزینه آن به حساب دادگستری واریز می‌شود تا مالکان فعلی پس از طی فرآیند اداری هزینه زمین‌های تملک شده را دریافت کنند.

وی ادامه داد: رکود پیش آمده در معادن منطقه جوبجی، اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر را به خطر انداخته است که امیدواریم در مدت ۶ ماه کار ساخت این جاده به اتمام برسد.

استاندار خوزستان همچنین از فرماندار رامهرمز خواست تا پیش از ساخت پروژه جاده دسترسی به معادن جوبجی برابر با اختیارات شورای تامین امکان تردد کامیون‌های حمل محصولات معدنی را از جاده روستایی در مجاورت منطقه جوبجی فراهم کند.

به گفته سلیمانی دشتکی در این مدت هیچ یک از اهالی منطقه نباید مانع تردد کامیون‌های حمل محصولات معدنی شوند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *