استاندار خوزستان:

توزیع مرغ در خوزستان به آرامش نسبی رسیده است

استاندار خوزستان اظهار کرد: با اقداماتی که طی ۱۰ روز گذشته صورت گرفته است در مجموع وضعیت توزیع مرغ در استان به حدی رسیده که یک آرامش نسبی را در این بخش ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با تولید، کشتار و توزیع مرغ دوره سختی را پشت سر گذاشتیم بطوریکه طی دو هفته گذشته با کمبود شدید و نوسان قیمت در این زمینه روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: برای جبران این کمبود یکسری تلاشهایی در این مدت صورت گرفت از جمله اینکه حدود ۷۰۰ تن حواله مرغ منجمد گرفتیم و حدود هزار تن نیز قرار شد از محل واردات به خوزستان اختصاص یابد و علاوه بر این موارد وزارت کشاورزی نیز به استان های دارای مازاد تولید هم دستور داد که برای استان خوزستان سهمیه جداگانه مرغ در نظر بگیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: با اقداماتی که طی ۱۰ روز گذشته صورت گرفته است در مجموع وضعیت توزیع مرغ در استان به حدی رسیده که یک آرامش نسبی را در این بخش ایجاد کرده است و امیدوارم که با تداوم این وضعیت، توزیع مرغ نیز بیشتر شود.

سلیمانی ادامه داد: همچنین در ارتباط با دیگر کالاهای استراتژیک مثل برنج، روغن و شکر نیز برابر گزارشات دریافتی شرایط خوب است و هیچ جای نگرانی نیست؛ بویژه در روغن و شکر که کارخانجات تولیدی استان در حال تامین نیاز کل کشور هستند و اگر در نحوه توزیع این اقلامهای اساسی مشکلاتی هم وجود دارد دستور دادم که در اسرع وقت برطرف شوند.

وی از رشد ۳۵ درصدی خرید گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته میزان خرید گندم از کشاورزان استان در حدود ۳۸۰ هزار تن بوده که این رقم در سالجاری تا امروز به ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی خرید کلزا در استان گفت: میزان برداشت چغندر قند استان نیز در سالجاری رشد ۲/۵ برابری دارد.