برگزاری اولین جلسه شورای وحدت نیروهای انقلابی خوزستان

اولین جلسه شورای وحدت نیروهای انقلابی خوزستان روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ریاست موسی بلادیان دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان تشکیل شد.

به گزارش خورنا موسی بلادیان در این نشست گفت: هدف شورای وحدت تشکیل یک مجموعه از جریانات و فعالان انقلابی استان است که برای رسیدن به یک هدف والا بتواند نقش «مجمع تقریب مواضع» را ایفا نماید زیرا اعتقاد داریم که وحدت و انسجام نیروهای انقلابی می تواند علاوه بر افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات، جلوی فتنه‌انگیزی و پیروزی دشمن را در نبرد نرم علیه نظام اسلامی بگیرد و امید به آینده را در بین نیروهای علاقه مند به نظام افزایش دهد.

وی افزود: البته فلسفه شکل گیری این شورا، راه اندازی یک جریان در مقابل سایر جریانات انقلابی استان نیست بلکه هدف تجمیع تمامی نیرو و توان نیروها و جریانات انقلابی برای رسیدن به ارزشهای اصیل انقلاب و تحقق اهداف والای حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خوزستان عنوان کرد: سیاست شورای وحدت برای ورود به انتخابات شوراها، ابتدا تاکید بر روی شاخصه ها و سپس تعیین مصادیق بر اساس شاخصه های مورد پذیرش جریانات انقلابی است.

بلادیان ضمن تاکید بر عدم پذیرش سخنان اختلاف انگیز توسط اعضای شورای وحدت گفت: برای شکل گیری یک شورای وحدت حقیقی در سطح استان نیاز به صداقت، اخلاص، هوش، تجربه، حوصله، منطق و از همه مهم‌تر مهارت و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: همچنین برای شکل گیری یک گفتگوی نتیجه‌بخش نیز باید از هرگونه عجب، خود بزرگ‌بینی، فخر فروشی و جدال‌های بی‌حاصل و لجاجت‌آمیز بپرهیزیم و فراموش نکنیم که با عده‌ای از «اخیار » گفتگو می‌کنیم نه «اشرار»

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خوزستان یادآور شد: هنر ما باید رسیدن به همزبانی، همگرایی، همصدایی و دوری از استبداد رأی باشد یعنی نقد طرف مقابل را در صورت عقلانی بودن بپذیریم و قرائت خود را از اوضاع صددرصدی ندانیم.

بلایان در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم که پایه‌های اصلی شورای وحدت را بر «صدق»، «راستی»، «مهربانی» و «شفقت» استوار کنیم.

️در ادامه این نشست نیز اعضای شورای وحدت هر کدام به تفصیل در خصوص انتخابات و تشکیل کمیته ها نظرات خود را ارائه کردند.