مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد:

جلوگیری شیلات از اعمال روش‌های غیرمجاز صید در آبهای خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: محدودیتی به عنوان ممنوعیت صید در آبهای استان خوزستان نداریم اما درحال حاضر از صید آبزیان با استفاده از روشهای غیرمجاز جلوگیری می شود یعنی در واقع ما تنها از تخلفات جلوگیری می کنیم.

فتح الله ابوعلی ظهر امروز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ در نشست بررسی مشکلات صیادان بندر ماهشهر در محل سرسرای فرمانداری این شهرستان بیان داشت: صید با استفاده از ابزار ممنوعه در تمام طول سال ممنوع است و تخلف محسوب می شود. متاسفانه در استان خوزستان بیشتر از سایر استان‌های ساحلی، صید غیرمجاز داریم.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: صید لنگری یک روش صید ممنوع است، صیادان قبلا تحت عنوان روش” آلات صیادی” در مناطق جذر و مدی مجوز صید داشتند که مشکل و مانعی نداشت. اما برخی با استفاده از روش لنگری تا جایی در محدوده آبهای ساحلی پیش رفتند عبور و مرور شناورها را مختل کردند.

ابوعلی عمده تخلفات در حوزه صید و صیادی را از سوی صیادان فاقد مجوز عنوان کرد و افزود: برای صیادانی که مجوز صید دارند و با روش مجاز به ماهیگیری اقدام می کنند، هیچ محدودیت و ممنوعیتی وجود ندارد اما با متخلفانی که بدون مجوز و با آلات غیرمجاز اقدام به صید می کنند، برخورد می شود