استاندار خوزستان: کمکهای مومنانه باید از کانال قرارگاه شهید سلیمانی توزیع شوند

استاندار خوزستان گفت: کمکهای مومنانه از هر دستگاه و محلی که انجام می‌شود باید در قرارگاه شهید سلیمانی متمرکز و از آنجا توزیع شوند.

به گزارش خورنا قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان با بیان این مطلب توضیح داد: دلیل اینکه توزیع کمک ها با محوریت قرارگاه شهید سلیمانی باشد این است که عدالت، انسجام و برنامه ریزی مناسب در توزیع کمک ها رعایت شود و همچنین افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای جهت رعایت قرنطینه خانگی تشویق شوند.

وی تصریح کرد: کمکهای مومنانه باید در بین جامعه هدف که افراد مبتلا و مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند توزیع شود و در زمینه گروه های کم برخوردار، دستگاه حامی و متولی مربوطه پیش‌بینی شده است.

استاندار خوزستان در رابطه با حضور برخی از متکدیان که از اتباع غیرمجاز به ویژه از کشورهای هند و بنگلادش در سطح شهر هستند تاکید کرد: در این خصوص ساز و کار و برنامه ریزی لازم جهت عودت این افراد به کشورشان صورت گیرد و پیش از جمع‌آوری این افراد ساز و کار اجرایی عودت آنها در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی کرونا به تصویب برسد.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم عید فطر انتظار داریم شیوخ، نخبگان و علمای استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم عید فطر از طریق مجازی با صدور اطلاعیه فرهنگ سازی نمایند و صدا و سیما نیز با تولیدات هدفمند و موثر نسبت به آگاه سازی جامعه از خطرات شروع کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی اقدام نماید همچنین شهرداری ها نیز با نصب بنرهای مرتبط در این زمینه کمک نمایند.

وی عنوان کرد: هرگونه تجمع برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و در زمان قانونی این تبلیغات نیز ستاد ملی کرونا در این زمینه بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بنا بر مصوبات امروز ستاد ملی کرونا کلیه بانکها در خصوص چکهای برگشتی تا ۱۰ روز هیچگونه اقدامی انجام ندهند همچنین پرداخت‌های مالیات تا پایان شهریورماه نیاز به استعلام ندارد و صنوف آسیب دیده گروه های دو، سه و چهار اگر در موعد مقرر در سال ۹۹ اظهارنامه نداده اند تا هفته آینده فرصت دارند بدون جریمه این کار را انجام دهند.

سلیمانی بیان کرد: هر مکان دولتی که بهداشت و درمان نیاز داشت از قبیل مدارس، سالن های ورزشی و تالارها جهت انجام واکسیناسیون در اختیار قرار داده شود و افرادی که در نظر است تزریق واکسن را انجام دهند از سوی بهداشت و درمان آموزش داده شوند و گواهی مربوطه را دریافت نمایند و از حمایت قانونی نیز برخوردار باشند.

وی در خصوص مراسم نماز عید فطر گفت: در شهرستان هایی که نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار میشود این فریضه با محدودیت و رعایت فاصله برگزار شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کمک ها به قرارگاه شهید سلیمانی نیاز به تشکیل جلسات نیست و هماهنگی ها به صورت تلفنی انجام گیرد.

بر اساس این گزارش در جریان این جلسه استاندار خوزستان در تماس با شرکت پتروشیمی ماهشهر قول تخصیص ۸ هزار بسته کمک معیشتی و در تماس با یکی از شرکت های تولید ماسک قول تخصیص یک میلیون ماسک به صورت بلاعوض به قرارگاه شهید سلیمانی را گرفت.