بارش خفیف باران در خوزستان / افت دما از دو روز آینده

خورنا: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های پراکنده باران در شهرهای شمالی خوزستان خبر داد و گفت: از دو روز آینده افت دما آغاز می‌شود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طی امروز و فردا استان خوزستان در دامنه امواج ناپایدار ضعیفی در لایه میانی جو قرار می‌گیرد که به سرعت از منطقه عبور خواهد کرد.

وی افزود: در سطح زمین نیز زبانه کم‌فشار تا فردا نیز بر روی استان مستقر بوده و سپس زبانه‌های سیستم پرفشار مجددا باعث افت دما در خوزستان خواهند شد.

*باران و افت دما شرایط غالب تغییرات آب و هوایی خوزستان

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر، همراه با رگبار و در بعضی ساعات وزش باد، مناطق مرکزی و غربی:صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، با احتمال رگبار خفیف، در بعضی ساعات وزش باد و مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود.

وی درباره شرایط آب و هوایی شهرهای ساحلی خوزستان اضافه کرد: مناطق ساحلی و جنوبی، صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر بعضا وزش باد قابل ‌ملاحظه است.

*رگبار پراکنده و رعد و برق در مناطقی از خوزستان

دهملایی همچنین عنوان کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری به تدریج با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق همراه با غبار یا مه رقیق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، ۴۵کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۵کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ایستگاه کشاورزی اهواز با ۲۸.۵ و ایذه با ۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده خاطر نشان کرد: حداکثر دمای اهواز به ۲۶ و حداقل به ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *