آئین آبگیری و افتتاح سد بالارود اندیمشک توسط رئیس جمهور انجام شد/ سومین سد شهرستان اندیمشک به بهره برداری رسید

خورنا_ مراسم افتتاح آبگیری سد بالارود حسینیه اندیمشک با به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکترحسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور دشتکی استاندار خوزستان، جهانگیری فرماندار شهرستان ،حسنوند نماینده مردم اندیمشک ایزدجو مدیر عامل سازمان اب و برق استان و تعدادی از مدیران محلی و استانی برگزار شد.

حسن روحانی در این مراسم با بیان این که مردم دلاور اندیمشک در دوران دفاع مقدس فداکاری بسیار زیادی در راه حفظ کشور انجام دادند، گفت:آب سد بالارود می تواند تامین کننده نیازمندی های خوزستان در کشاورزی و سایر بخش ها باشد

رئیس جمهور با بیان این که مردم دلاور اندیمشک در دوران دفاع مقدس زحمات و فداکاری های بسیار زیادی در راه حفظ کشور انجام دادند و پذیرای رزمندگان از سراسر کشور بودند، افزود: سد بالارود می تواند در زمان سیلاب‌ها برای حفظ و حراست از زمین‌های کشاورزی و خانه های مردم و تاسیسات استان خوزستان مانع باشد و این سد می تواند یک مرکز گردشگری برای گردشگران باشد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: آب سد بالارود می تواند تامین کننده نیازمندی های استان خوزستان و منطقه اندیمشک در کشاورزی و سایر بخش ها باشد.

سد مخزنی خاکی بالارود اندیمشک با اعتباری بالغ بر۶۴۵میلیارد تومان است که در زمان ساخت در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ سیلاب های بالغ بر ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه را مهار کرد و دبی خروجی خود را به صورت تنطیم شده به حدود ۳۹۰ متر مکعب بر ثانیه که در حد توان تحمل رودخانه پایین دست بوده کاهش داده و یک اثر بسیار خوبی در کنترل سیلاب های این رودخانه دارد.
این سد، تامین آب شرب شهرهای حسینیه و بیدروبه و روستاهای بخش الوارگرمسیری به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب در سال برای جمعیتی بالغ بر حدود ۲۲ هزار نفر صورت می گیرد.

سد بالارود اشتغالزایی غیرمستقیم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و مستقیم ۸۰ نفر را ایجاد می کند ، تولید انرژی برق‌آبی از دیگر اهداف این طرح است که توسط یک نیروگاه چهار مگاواتی به میزان ۱۱ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال در آینده احداث خواهد شد.

شهرستان اندیمشک دارای سه سد کرخه، دز و بالارود است و این سدها در طول سال های اخیر نقش مهمی در مهار و کنترل سیلاب ها و تامین آب شرب و کشاورزی کشور داشته اند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *