مشکل خوزستان گماردن مدیران با لابی‌گری و بدون توان علمی است

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات خوزستان گماردن مدیران در رده‌های مختلف بدون رعایت توانمندی علمی، تخصصی و تعهدی است و این امر متاثر از لابی‌گری‌های متنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر سودانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولانی که به واسطه رای مردم و به برکت خون شهدا صاحب منصب شده‌اند و در این جایگاه قرار گرفته‌اند، باید مانند مردم متحد، همدل و بی‌حاشیه باشند ولی متاسفانه بدون در نظر گرفتن مصالح ملی، ناآرامی و التهاب را به فضای جامعه تزریق می‌کنند و آرامش کشور را به هم می‌ریزند.

وی اضافه کرد: این اقدامات گناهی نابخشودنی است و باید از ملت ایران عذرخواهی کنند و در آینده اختلافات را به جامعه نکشانند و اینگونه نباشد که در نشست‌های خصوصی قهقهه خنده از اتاق‌ها بیرون آید و سخنان دور از شان مسئولان کشوری از در مجامع عمومی شنیده شود.

*یکشنبه هفته گذشته روز تلخ و سیاهی بود

سودانی اذعان داشت: یکشنبه هفته گذشته که متاسفانه این رفتارهای خارج از خویشتن داری در مجلس اتفاق افتاد را به یکشنبه سیاه تعبیر کرده‌ایم و دیروز که ملت شریف ایران در دفاع از آرمان‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند را به یک یکشنبه‌ای  پرنور در فضای سیاسی ایران تعبیر می‌شود.

وی افزود: ملت شریف ایران با حضور در راهپیمایی ثابت کردند که هرگز دست از آرمان‌های امام راحل و شهدا دست نخواهند کشید و با وجود همه سختی، تهدیدها و تحریم ها یکدل در دفاع از عقیده رهبری و اهتزاز کشور به صحنه می‌آیند.

*دشمن باید زبان خود را تغییر دهد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن باید با زبان دیگری با مردم ایران صحبت کند و با زبان تهدید کاری از پیش نمی‌برد.

به گفته وی ملت ایران همراه همیشگی و گوش به فرمان رهبر و ولایت هستند و دشمنان باید معادلات خود را در مواجهه با این مردم غیور تغییر دهند.

*آماده مناظره هستم

سودانی در خصوص انتصاب مدیران در استان و جا به جایی‌هایی که صورت می‌گیرد تاکید کرد: گزینش مسئولان در رده‌های مدیریتی براساس ضوابط خداپسندانه و تشخیص مصالح نظام نیست بلکه در این خصوص علایق شخصی و فشارهای درونی و بیرونی حاکم است و من در این مورد حاضر به مناظره هستم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک نمونه زندگی مسالمت آمیز از گویش‌ها و قومیت‌های مختلف است خاطر نشان ساخت: یکی از مشکلات در استان خوزستان گماردن مدیران در رده‌های مختلف بدون رعایت توانمندی علمی، تخصصی و تعهدی است و این امر متاثر از لابی‌گری‌های متنوع است.

سودانی با بیان اینکه مردم خوزستان بسیار صمیمانه و برادرانه در کنار هم زندگی مشترکی دارند گفت: مردم عادی در روابط خانوادگی هیچ کدام از تعصباتی را که بازیگران صحنه‌های مدیریتی استان براساس آن عمل می کنند را ندارند و روانشناسی حکومتی حکم می‌کند که حساسیت‌های خاصی را باید لحاظ کرد که اگر براساس قومیت گرایی در استان زده شود پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.

*رتبه اول خوزستان در درآمدزایی

سودانی با بیان اینکه استان خوزستان در درآمدزایی مقام اول را در کشور داشت اظهار داشت: کمبود اختصاص اعتبارات تنها به استان خوزستان تعلق ندارد و همه نمایندگان از کسری اعتبارات شاکی هستند و دلیل آن نیز کمبود بودجه است.

وی افزود: با توجه با اینکه استان خوزستان از نظر صنعتی در جایگاه سوم کشوری و در بخش خودکفایی کشاورزی یکی از سه استان اول است از نظر اختصاص اعتبارات در چند سال متوالی اول بوده است و در این زمینه استان‌های دیگر اعتراضاتی نیز داشته‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *