واریز عیدانه مردم اول اسفند ماه

خورنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک نقدی ۷۰ تا ۹۰هزار تومانی به مردم، اول اسفند در حساب آنهاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ارسلان فتحی پور در نشست خبری بعد از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در جلسات دولت و مجلس مقرر شده است تا در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها ۵۰ درصد درآمد اجرای حاصل از قانون به کمکهای نقدی ، ۳۰ درصد برای بخش صنعت و ۲۰ درصد نیز برای دولت باشد اما هنوز در این خصوص قطعیتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به آثار تورمی پرداخت‌های نقدی تأکید ما بر حمایت از تولید در فاز دوم است ، اظهار داشت: تا زمانی که کشور به ثبات اقتصادی نرسیده است اجرای قانون به صلاح نیست و اگر مبلغ نقدی یارانه‌ها در فاز دوم دو برابر شود کسری بودجه به ۸۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

فتحی پور همچنین در خصوص کمک نقدی دولت گفت: به ۷۳ میلیون نفر ایرانی کمک نقدی ۷۰ هزار تومانی پرداخت می شود و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز این مبلغ ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: میزان این کمک ۲.۷ میلیارد دلار است که از صندوق توسعه ملی با نرخ مبادله ای برداشت می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک های نقدی اول اسفند در حساب مردم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص طرح مجلس برای مبارزه با اخلالگران ارزی گفت: این طرح به شورای نگهبان فرستاده شده که شورای نگهبان ۸۰ ایراد برای آن گرفته که ۴۰ ایراد آن برطرف شده و ۴۰ ایراد دیگر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

وی در تشریح طرح مبارزه با اخلالگران ارزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این طرح وجود دارد راه‌اندازی سامانه رهگیری مبدا و مقصد ارزی است.