هیأت بازرسی انتخابات در خرمشهر فعالیت رسمی خود راآغازنمود

به گزارش کمیته اطلاع اطلاع رسانی انتخابات خرمشهر ، رضا مردانی دبیر هیأت بازرسی انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خرمشهر در گفتگو با خورنا گفت : هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان خرمشهر با ابلاغ احکام از سوی هیات بازرسی انتخابات استان خوزستان، در راستای بازرسی و کنترل جریان اتنخابات بر مدار قانون برای صیانت و حفاظت از آراء مردم در انتخابات فعالیت خود را آغاز نمود.

 

وی افزود: از مهمترین وظایف هیأت بازرسی؛ جمع آوری ، پایش و کنترل اخبار و اطلاعات انتخاباتی در سطح شهرستان و ارسال آن به هیئت های مرکزی و استان می باشد.

 

دبیر هیات بازرسی شهرستان تصریح کرد: این هیأت ضمن اعلام اطمینان به مردم جهت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله از تمامی شهروندان شهرستان خرمشهر تقاضا دارد چنانچه موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات اعم از فعالیت تبلیغات زود هنگام پیش از موعد مقرر و غیره تا روز اخذ رأی مشاهده نمودند به هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری خرمشهر و یا به آدرس اینترنتی ارائه گزارش تخلفات انتخاباتی

https://moi.ir/fa/nazarsanjivashekayat

گزارش نمایند . گزارش های مردمی باید مستدل ومستند و به موقع از تخلفات ( اشخاص حقیقی و حقوقی ) ، داوطلبان انتخابات و دستگاههای اجرایی با استناد به قوانین و مقررات انتخاباتی باشد.

وی در ادامه افزود : از دیگر وظایف این هیأت، انتخاب بازرسان ، سربازرسان و بازرسان ویژه شعب اخذ رای و با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای این عزیزان می باشد. همچنین هیأت بازرسی مطابق قانون، ارزیابی عملکرد هیأت های اجرایی و مجریان انتخابات را براساس موارد ابلاغی در دستور کار خود قرار می دهد .

 

در پایان رضا مردانی اعلام نمود یک مورد تخلف تبلیغاتی زودهنگام انتخاباتی احصاء شده که مورد تخلف به هیأت بازرسی استان ارجاع شده



است .