خطیب جمعه آبادان: دانش‌آموزان باارزش‌ترین سرمایه‌های کشور هستند

خورنا: آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی صبح امروز در دیدار با سرپرست، معاونان و مسئولان بخش‌های مختلف آموزش و پرورش آبادان به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای فرهنگی آموزش و پرورش آبادان باید در جامعه حفظ و زنده نگه داشته شود.
به گزارش خورنا به نقل از فارس، وی با اشاره به نقش بی‌بدیل شهدا در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی در برابر دشمن بعثی افزود: هدف فرهنگ غرب بی‌انگیزه ساختن عوامل انسان‌ساز در ایران است.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: دانش‌آموزان باارزش‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که فصل شکوفایی و بالندگی آنها در مهرماه کلید می‌خورد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید با حمایت‌های خود، آموزش و پرورش را کارآمدتر کنند، خاطرنشان کرد: ثبات روحی کادر آموزشی، پویاترین عامل حرکت و پیشرفت دانش‌آموزان است.
محمدی اصفهانی اضافه کرد: جامعه امروز به شدت نیازمند لسان و آموزش متعلمان بزرگ، اندیشمندان اثرگذار و مربیان راه حق است.
وی گفت: امروز جامعه ایران و جهان به دنبال تغییر بوده و این تغییرات سرمنشأ برآورده کردن نیازهای انسان‌هاست.
امام جمعه آبادان ادامه داد: به تناسب نیاز مردم فردا، امروز باید آموزه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی، پرورشی و دیگر رشته‌های متفاوت را به فرزندان‌مان انتقال دهیم.
وی یادآور شد: جامعه امروز ما در سایه خون شهیدان فرهنگی و غیرفرهنگی به این نقطه از اوج و پرواز رسیده است.
محمدی اصفهانی به بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید در راستای تحولات بیشتر داخلی و خارجی، حرکت‌های تعلیم و تربیت را استقرار بخشیم.
وی تصریح کرد: بدین معنا که با بهره‌گیری از فرامین و دستورات الهی و آسمانی، معنویت و اخلاق و آموزه‌های دینی را برای ادامه راه تربیت و آموزشی‌مان بیش از پیش بیابیم.
خطیب جمعه آبادان در پایان اظهار داشت: امیدواریم سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و کادر آموزشی آبادان، سرشار از موفقیت همراه با بهره‌مندی از رهنمون‌های شهدا و رزمندگان باشد.