تابستان امسال ایذه با قطعی برق مواجه می‌شود ؟

خورنا_ مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ایذه عنوان کرد: امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها بودیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه های برق آبی کاهش یابد.

تابستان سختی در پیش داریم چرا که علاوه بر کاهش بارندگی ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و… هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.

از هم اکنون در حال آماده سازی شبکه برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم و برنامه ریزی ها به این منظور از سال گذشته انجام و پیش بینی ها براساس سنجش شاخص ها صورت گرفته است.

ما نیازمند برنامه ها و اقدامات فراگیر برای مدیریت بار تابستان هستیم، که درراستای اقدامات فراگیر و در قدم نخست، به مبازه با رمز ارزهای غیرمجاز رفته ایم و تمام تلاش خود را برای جمع آوری مراکز و دستگاه هایی که در منازل به صورت فردی بکار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، بکار خواهیم گرفت.

در راستای همین گام به تعدیل روشنایی معابر و جاده های بین شهری پرداخته ایم و همه روشنایی بلوارها تعدیل خواهد شد این تعدیل به معنای خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح، به دنبال یک درمیان کردن روشنایی ها هستیم.

از آنجا که ۲۴ هزار مگاوات از مصرف ۶۰ هزار مگاواتی برق کشور در اوج تابستان به سیستم های سرمایشی اختصاص دارد، در صورتی که مشترکان تنها دو نکته تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولرهای آبی را در نظر داشته باشند و به آن عمل کنند، دچار خاموشی نخواهیم نشد.

استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات‌های گرم روز و بکار گرفتن این دستگاه‌ها در ساعت های پایانی شب یا ابتدایی صبح و بهره گیری از نور طبیعی روز می تواند در کاهش مصرف برق تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/