انتخابات شورا و افق های آینده شهر

خورنا – فرزادشعبانی

نوشتاری به قلم دکتر محمد عتابی

اهمیت انتخابات شورای شهر برای خوانندگان واضح و آشکار است این انتخابات می تواند آینده ای روشن برای شهر ما ترسیم کند یا باعث ادامه دور باطل گلایه متدی ونارضایتی شود. شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم،با نظارت بر مجموعه شهرداری و سایر ارگان ها نقش بی بدیلی در ترسیم آینده شهر می‌تواند داشته باشد.در صورتی که این شورا از نخبگان مردم برگزیده شوند ومجموعه متکامل از نظر تخصصی باشند با سابقه روشن کاری ،می توانند آینده ای روشن و نقشه راهی دست یافتنی برای شهر ترسیم کنند .چهارسال زمان اندکی نیست کافی است توجه کنیم که همه شهرت امیرکبیر و اقداماتش درکمتر از چهار سال رقم خورد،و باعث شد که ایشان شهره آفاق شود.

باور کنیم نقشه راه آینده شهر دست کم برای چهار سال آینده به دست ما و در روز رأی ترسیم می شود.تصمیم ما برای مشارکت آگاهانه ، تصمیم برای آینده شهرمان است . رأی آگاهانه نیازمند مقدماتی است که تک تک ما به عنوان شهروند باید به آن توجه کافی و وافی کنیم .اولین قدم در راه انتخاب آگاهانه داشتن تصوری از شهر مطلوب و آرمانی است. معیار های ما برای انتخاب باید روشن و تعریف شده باشد. نه ناشی از توصیه و غلیه جو انتخاباتی در روز انتخاب.
قطعاً از میان آنانی که برای شورا ثبت‌نام کرده‌اند، هستند مردان و زنان متخصص و کاربلد و کار آشنا که دلسوز شهر ومردم اند. هستند کسانی که برای نام و نان در این وادی قدم نگذاشته اند. توجه به تخصص و تعهد در گذشته کاری افراد قابل پایش است. اولین قدم برای ترسیم افق های آینده توجه به آنچه که بودیم و آنچه که شوراها چگونه بودند و چه کردند.

قدم بعدی مطالبه برنامه از افراد است .بدون برنامه و نقشه راه نمی‌توان انتظار بزرگ از شورای شهر داشت. هرگاه شهروندان به جای رأی به افراد وچهره ها به برنامه و انسجام درونی مورد نیاز در شورا رأی دهند. قدم بزرگی در پیشبرد اهداف شورای شهر برداشتند .از نامزدهای انتخابات شورا علاوه بر برنامه ،مجموعه ای کامل از افراد همیار در مسیر آینده بخواهیم تا بتوانیم در مورد برآیندکاری آنها قضاوت و تصمیم بگیریم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *