امام جمعه ماهشهر: دغدغه اصلی مسئولان رعایت حقوق شهروندی باشد

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: دغدغه اصلی مسئولان باید رعایت حقوق شهروندی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌السلام عبدالحسین غبیشاوی صبح امروز در همایش حقوق شهروندی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر، تکریم مردم و رعایت حقوق شهروندان را از اصول بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: این امر مهم ریشه در اعتقادات و باورهای دینی ما داشته و منبعث از وحی و قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی، نشانه پیشرفت فکری و فرهنگی جامعه بوده و بلوغ اجتماعی زمانی محقق می‌شود که اعضای جامعه حقوق همدیگر را به صورت همه جانبه حفظ کنند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه برای رسیدن به یک جامعه دینی باید رعایت حقوق شهروندی را سرلوحه برنامه‌ها قرار داد، افزود: باید برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی سطح شهر را به سوی این هدف هدایت و مدیریت کرد.

غبیشاوی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: دینداری زمانی تجلی می‌یابد که برنامه‌های دین که برگرفته از قرآن و سنت بوده در زندگی مردم احساس شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مدل‌های غیر دینی سبک زندگی و غیر هماهنگ با فرهنگ دین را از جامعه پاک کرد تا بتوان دستورات اسلام را جایگزین آن کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *