در آستانه انتخابات شورای شهر پروفایل ها و استوری های معنوی فریبتان ندهد

چرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی عملکرد ده ها ساله ی شورای شهر را مورد بررسی قرار نمی دهد

رحیم برزی (بارزی) فعال سیاسی و اجتماعی خوزستان

هرچه به انتخابات نزدیک میشویم فضای مجازی عده ای معنوی تر میشودبه راستی هدف و معیار اصلی برای ورود به انتخابات و راهیابی به شورای شهر چیست؟
چرا درانتخابات کلانشهری مثل اصفهان مدیرانی در سطح وزیر و معاون وزیر و…ورود میکنند اما در استان ما افراد بیکار، بدون سابقه تخصصی حضور می یابند .متاسفانه به اسامی ثبت نام کنندگان در استان که نگاه میکنیم تنها معیار مدرک تحصیلی نمود دارد و مسئولان امر، شرایط مدیریتی واجرایی و سوابق درخشان در کارنامه اجرایی افراد را ملاک ثبت نام و انتخاب قرار نمیدهند.
استعلام های ۴ گانه دواطلبان تنها براساس سوء پیشینه کیفری ،سیاسی و فسادهای مالی است ،پس کارنامه اجرایی افراد چه می شود،شخصی که هیچ‌گونه تخصصی و عملکردی ندارد تنها بواسطه قومگرایی به انتخابات ورود میکند و نتیجه میشود عقب ماندگی و حواشی ناشی از عملکرد ضعیف شوراهای شهر.

طی ادوار گذشته میبایست قانون انتخابات شورای شهر مورد بازنگری قرار میگرفت و شوراهایی که بعضا به دلایل فساد مالی در حال بازداشت شدن هستند براستی شوراها چه باری از دوش شهرداری ها برداشته اند؟ شوراهایی که با ورودشان تنها بار مالی و تزریق نیروی انسانی را به همراه داشته اند، چرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی عملکرد ده ها ساله ی شورای شهر را مورد بررسی قرار نمی دهد. رفتارهای غیر کارشناسی افراد راه یافته متاسفانه هزینه هایی را بر پیکره شهرها وارد میکند که شوراهای بعد باید با هزینه ای گزاف آنرا اصلاح کند . اما این روزها پروفایل خیلی از کاندیداهای شورای شهر مزین شده به تصاویر رهبری،  شهدا، آهنگ های حماسی و ارزش های  آیا بسیاری از این حرکات عوامفریبی نیست
چرا از برنامه هایتان درفضاهای مجازی سخن نمی گویید و چرا نقاط قوت و ضعف سیستم های مشورتی را آنالیز وچکش کاری نمیکنید و بعنوان راهکاری بهتر ارائه نمیدهید ؟

“به امید انتخاب درست”