حجت الاسلام حبیب پور امام جمعه شوشتر: هرجا لازم باشد پشتیبان و حامی علوم پزشکی شوشتر هستم

ظهر دیروز برخی اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی شوشتر با حضور در دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌پور امام جمعه جدید شوشتر دیدار و ضمن گفتگو و تبادل نظر در خصوص وضعیت کرونا، گزارشی از تلاش‌های چندین ماهه کادر بهداشت و درمان شوشتر در مقابله با کرونا ارائه کردند.

امام جمعه جدید شوشتر در این نشست بیان کرد: در جهان بینی اسلامی بندگی خدا قله خلقت است و هدف خلقت رسیدن به قرب الهی. لذا تمام کارها باید در این جهت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌پور افزود: ایثارگری و تلاش‌های مدافعان سلامت و زحمات کادر بهداشتی و درمانی برای رضای خدا و نجات جان مردم قابل ستایش است و امروز مدافعان سلامت با نیت‌های پاک و تلاش‌های مخلصانه همچون رزمندگان دفاع مقدس که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از نعمات الهی بهره‌مند شدند، ثروتی اخروی را برای خود ثبت کرده‌اند.

امام جمعه جدید شوشتر ادامه داد: نگاه عمیق و حکیم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اطلاق واژه شهید به مدافعان سلامت که در این راه جان خود را ازدست می‌دهند از یک سو و از سوی دیگر هم اینکه ایشان فرمودند که «خود من هم به آنچه که ستاد ملی کرونا می‌گوید عمل کرده و آن را اجرا می‌کنم»، نجات‌دهنده بود. در حقیقت، راهبرد رهبری این است: جان مردم در اولویت اول، و این موضوع نقشه راهی بود برای مقابله بهتر در برابر ویروس منحوس کرونا که خیلی هم کمک کرد.

وی ضمن تشکر از عموم مردم، خواستار لزوم تداوم همراهی آحاد مردم و مسوولین با مجموعه دانشکده علوم پزشکی در مقابله با کرونا شد و تأکید کرد: هر جا لازم باشد، پشتیبان و حامی علوم پزشکی هستم. اگر می‌خواهیم بندگی خدا را استجابت کنیم، یکی از مهمترین مسئولیت‌های محوله به ما رسیدگی به بعد جسمانیمان است. لذا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دورانی که کرونا بر جامعه سایه افکنده، بر همگان واجب و ضروری است؛ در واقع همانگونه که به روح می‌رسیم باید به جسم خود نیز رسیدگی کنیم.

در ابتدای این نشست رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ضمن ایراد گزارش کلی از اقدامات و فعالیت‌های دانشکده علوم پزشکی شوشتر در مدیریت بحران کرونا در یک سال اخیر افزود: موضوع مقابله و مبارزه با کرونا در دانشکده علوم پزشکی شوشتر و مجموعه مدیریت به صورت تیمی و خرد جمعی و با همت مضاعف مدافعان سلامت و کادر بهداشتی درمانی خدوم و جان بر کف انجام می گیرد و این مهم و همچنین همکاری‌ها و پیگیری‌ها در سطح شهرستان باعث شده است که عملکرد خوب ستاد مبارزه با کرونای شهرستان در استان خوزستان و حتی در سطح کشور چشمگیر باشد.

رییس دانشکده با اشاره به لزوم توجه جدی به نقش‌های مختلف افراد شامل نقش فردی، خانوادگی، سازمانی و اجتماعی اضافه کرد: باید همه برای مبارزه با کرونا مسوولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشیم.

دکتر مجتبی کلانتر با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر اینکه همه آحاد جامعه اعم از مردم، مسوولین و نهادها نقش خود را در مبارزه با کرونا ایفا کنند، گفت: همه برای کاهش شیوع ویروس و کاهش مبتلایان و تلفات این ویروس منحوس باید در هر جایگاهی که هستیم، تلاشی مضاعف کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *